Största mc stjärnan -Då och nu

PL0J

Fo' Shizzle!
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
-
Jo, det är som här har ett litet skolarbete i engelskan där jag tänkte jämföra hur det var att vara störst inom roadracing -då och nu.
Så ja, jag tänkte väl jämföra Agostini och Rossi. Invändningar..?
Arbetet skall endast bli ca 2-3 A4 sidor. Eftersom min skola inte direkt kryllar utav böcker med hojhistoria så skulle det vara trevligt med lite tips på info inom detta ämne.

Agostini vs. Rossi. Störst? Publik/Massmedia då och nu? Allmän statistik osv. Allt som jag kan bygga vidare på! Länkar eller bara "skriverier" spelar ingen roll, inte heller ifall det är på engelska eller svenska.

Tack på förhand! :hej

MVH
/PL0J

Lägg in frågan i racingforumet så får du säkert fler svar :tummenupp

PL0J skrev:
Jo, det är som här har ett litet skolarbete i engelskan där jag tänkte jämföra hur det var att vara störst inom roadracing -då och nu.
Så ja, jag tänkte väl jämföra Agostini och Rossi. Invändningar..?
Arbetet skall endast bli ca 2-3 A4 sidor. Eftersom min skola inte direkt kryllar utav böcker med hojhistoria så skulle det vara trevligt med lite tips på info inom detta ämne.

Agostini vs. Rossi. Störst? Publik/Massmedia då och nu? Allmän statistik osv. Allt som jag kan bygga vidare på! Länkar eller bara "skriverier" spelar ingen roll, inte heller ifall det är på engelska eller svenska.

Tack på förhand! :hej

MVH
/PL0J

MIck Doohan kommer alltid att vara störst alla kategorier, that s it

red_ninja skrev:
MIck Doohan kommer alltid att vara störst alla kategorier, that s it
Njetski..... rossi må vara spinkig, men fan störst.

När agostini körde så skiljde det väl mer materialmässigt mellan de olika teamen... :va idag verkar det ruggigt jämt. Visst kanske inte sukkan & kawwan är riiiiktigt lika vassa som hyndorna och duccarna, men det skiljer ju iiiiiiiiiiiiiiiiiinte mkt.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN