Största 125

kristoffer89

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2006
Ort
Högsjö
Hoj
ingen
Hej

Jag undrar vilken den största 125:an är eftersom jag är 190cm lång så är jag orolig för att de kanske kan bli lite trångt. :)
 

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Ort
Vingåker
Hoj
Honda Nsr -98
kristoffer89 skrev:
2102018 Hej

Jag undrar vilken den största 125:an är eftersom jag är 190cm lång så är jag orolig för att de kanske kan bli lite trångt. :)
tdr är väl en av dem största... Sedan finns det någon annan liknande...
Högsjö? är d de som ligger i närheten a vingåker lr?
 

Miff

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Ludvika
Hoj
Tzr 125- 91
kristoffer89 skrev:
2102018 Hej

Jag undrar vilken den största 125:an är eftersom jag är 190cm lång så är jag orolig för att de kanske kan bli lite trångt. :)


hmm en tzr kan du nog åka på utan att tycka det är för trångt (jag är 194cm och tycker den inte är trång)
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
kristoffer89 skrev:
2102018 Hej

Jag undrar vilken den största 125:an är eftersom jag är 190cm lång så är jag orolig för att de kanske kan bli lite trångt. :)

stoffe kör rs 125 han är 190 tror ja. Tror inte du får så mycket problem fakitkst dock vet jag Honda cbr är väldigt liten även för en som är drygt 180.

Åk runt och provsitt!
 

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Ort
Örebro och i garaget
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Mr Helmut skrev:
2102060 stoffe kör rs 125 han är 190 tror ja. Tror inte du får så mycket problem fakitkst dock vet jag Honda cbr är väldigt liten även för en som är drygt 180.

Åk runt och provsitt!

Precis håller med Helmut och runt och provsitt och känn efter vilken som du sitter bäst på och den som passar dej bäst.
 

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Ort
norrtälje
Hoj
st1100 -00
varaderon och rackarns stor, hondas gamla crm är ochså jävligt stor men om du är ute efter sportbåge så får du fråga vidare...
 

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Umeå
Hoj
Letar ratbike
Kompisen och han bror är 187 och låmg. Både åker NSR nya moddelen.
Jag tror NSR:en känns större då man inte har lika kraftig benvinkel jmf RS:en
 

kristoffer89

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2006
Ort
Högsjö
Hoj
ingen
!ante skrev:
2102027 tdr är väl en av dem största... Sedan finns det någon annan liknande...
Högsjö? är d de som ligger i närheten a vingåker lr?

Japp de gör de. :) antar att du är Ante som går IT2 på linden i k-holm, isf är jag den långa killen i IT1 som du snacka en del med förra året tror jag. :)

Jag hade tänkt köpa en Honda NSR men har inte provat nån än, men det blir nog bra.
 

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Ort
Vingåker
Hoj
Honda Nsr -98
kristoffer89 skrev:
2102604 Japp de gör de. :) antar att du är Ante som går IT2 på linden i k-holm, isf är jag den långa killen i IT1 som du snacka en del med förra året tror jag. :)

Jag hade tänkt köpa en Honda NSR men har inte provat nån än, men det blir nog bra.
hehe jo det stämmer det e jag... du kan ju testa min nån gång :tummenupp. Hade ingen anning om vad du hette men :)
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Du letar efter den största 125:an. Hmm Jag skulle ju föreslå alla offroadhojar i princip då. Men ska du ha en sh så skulle jag rekomendera nsr. :tummenupp
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jag är 192 har en crm. Har suttit på rs,nsr,tzr, kdx, xlr ingen har känts för liten faktiskt. Jo xl125r men de fan ingen hoj.. men dom ända ja kört e xl125r,kdx å crm å dom e sköna även efter ett par mil.
 

Filurb

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2006
Ort
Kronoberg - Rottne
Hoj
Yamaha TDR 125 -97
kristoffer89 skrev:
2102018 Hej

Jag undrar vilken den största 125:an är eftersom jag är 190cm lång så är jag orolig för att de kanske kan bli lite trångt. :)


HAr en yamaha Tdr och den e stoor.. Jag är hyffsat lång och till mig är den perfa.. Du skulle utan problem kunna ha en sån. :)
 

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
Jag är 191 och kör RS.

Sitter skönt och har aldrig haft problem med ryggont lr något överhuvudtaget. Benen går in under tanken precis som de ska göra.

Lite muppig ser jag nog ut men det får jag leva med tills jag skaffar mellan till hösten.


Allt utom CRBen går bra till dig så det är bara att köpa den du vill ha. :tummenupp


Edit:

Sähär ser jag ut på en CBR. :hihi
 

Bifogat

  • blabla0041.jpg
    blabla0041.jpg
    110.1 KB · Visningar: 70

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
stoooffe skrev:
2165275 Jag är 191 och kör RS.

Sitter skönt och har aldrig haft problem med ryggont lr något överhuvudtaget. Benen går in under tanken precis som de ska göra.

Lite muppig ser jag nog ut men det får jag leva med tills jag skaffar mellan till hösten.


Allt utom CRBen går bra till dig så det är bara att köpa den du vill ha. :tummenupp


Edit:

Sähär ser jag ut på en CBR. :hihi
ska du sälja prillan till hösten då :(
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
stoooffe skrev:
2165302 Japp. Ska börja övningsköra då istället.

Men vi kan ju köra hela sommaren ändå så. Sen kan jag köra med er ändå fast jag kanske kör R6. :hihi
jo det är ju sant :)
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top