Större service KTM 660

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
CBR900RR -96:a
Sitter och klurar på ett 660-köp nu och hittar ingenstans i forumet eller nån annanstans om hur det är med serviceintervaller på 660'n. Är en 04 så det är väl olja var 250'e mil om jag inte är ute på cykeln men sen då? Är det några större servicar i boken nån gång (antar jag) och när då i sånt fall?

Ni som servar hos Ragnar på Lelles, vad kostar vanlig service när han fixar den och gärna priser på dom större jobben också. Har inte hunnit åka upp och snacka med honom i veckan och telefon vet jag att han knappast har tid för :)

Så har ni några vettiga synpunkter och fakta så shoot man! :tummenupp

Blomquist #14 skrev:
2390638 Sitter och klurar på ett 660-köp nu och hittar ingenstans i forumet eller nån annanstans om hur det är med serviceintervaller på 660'n. Är en 04 så det är väl olja var 250'e mil om jag inte är ute på cykeln men sen då? Är det några större servicar i boken nån gång (antar jag) och när då i sånt fall?

Ni som servar hos Ragnar på Lelles, vad kostar vanlig service när han fixar den och gärna priser på dom större jobben också. Har inte hunnit åka upp och snacka med honom i veckan och telefon vet jag att han knappast har tid för :)

Så har ni några vettiga synpunkter och fakta så shoot man! :tummenupp

250 på olja och 500 på ventiler men det går att göra själv om man vet hur!

Cervantes skrev:
2390642 250 på olja och 500 på ventiler men det går att göra själv om man vet hur!
Är det allt så att säga? Typ förgasarsynk? Görs sånt? Har aldrig haft stånka :)
Jo klart man kan göra det själv men slö som man är så låter man gärna Ragnar fixa det om han inte skinnar en för besväret...

Eftersom du bara har en förgasare, behöver du inte synka den.
En större service är i runda slängar, ventiler, olja,filter,luftfilter, tändstift,bromsvätskor etc.

Lg skrev:
2390719 Eftersom du bara har en förgasare, behöver du inte synka den.
En större service är i runda slängar, ventiler, olja,filter,luftfilter, tändstift,bromsvätskor etc.
Var som jag trodde med andra ord, tackar!
Ingen som vet vad Herr Ragnar tar för jobbet?

Blomquist #14 skrev:
2390723 Var som jag trodde med andra ord, tackar!
Ingen som vet vad Herr Ragnar tar för jobbet?

Har du köpt hojen av honom så ger han ett jäkla bra pris, tror jag fick ge 1100:- för min 640 jag hade för länge sedan men att kan ha ändrats nu. Men som sagt har du köpt hojen av honom så är han mån om sin kunder "så länge han kommer ihåg dem" :rolleyes:
Men säg ca 1400:- kanske!

Inget ont om Ragnar men han har på tok för mkt jobb att hålla reda på vilket blir lidande för dem som behöver hjälp. Har börjat köra hos MC-sport "Olle Ohlsson Racing" och är kanonnöjd med dem!

motardnisse skrev:
2391116 Har du köpt hojen av honom så ger han ett jäkla bra pris, tror jag fick ge 1100:- för min 640 jag hade för länge sedan men att kan ha ändrats nu. Men som sagt har du köpt hojen av honom så är han mån om sin kunder "så länge han kommer ihåg dem" :rolleyes:
Men säg ca 1400:- kanske!

Inget ont om Ragnar men han har på tok för mkt jobb att hålla reda på vilket blir lidande för dem som behöver hjälp. Har börjat köra hos MC-sport "Olle Ohlsson Racing" och är kanonnöjd med dem!
Alright, tackar. Olle Ohlsson Racing? Var ligger dom, Tokholm?
Lelles är bara nån minut härifrån så det är väl av rent praktiska skäl...
Jag köper den inte där men han som jag planerar att köpa den av känner Ragnar och köper allt av honom... Vi får väl se hur det blir, är jäkligt sugen hur som helst :yoparty

Blomquist #14 skrev:
2391201 Alright, tackar. Olle Ohlsson Racing? Var ligger dom, Tokholm?
Jag köper den inte där men han som jag planerar att köpa den av känner Ragnar och köper allt av honom... Vi får väl se hur det blir, är jäkligt sugen hur som helst :yoparty

Bara tjöpa!! :yoparty

Blomquist #14 skrev:
2391201 Alright, tackar. Olle Ohlsson Racing? Var ligger dom, Tokholm?

Såklart man får bra priser om man köper hojen där eller om någon känner honom.
Fast då verkar han känna Ragnar bra för det är många som känner Ragnar!!!!!

Men den servicen jag får av dem på MC-sport är mer värd än Lelles service.

www.mcsport.se

Utanför Arlanda dvs Trosta gård!

Har en 660 -04 (uttagen -05) som jag ska sälja. Fullservad på Lelles av Ragnar himself...

Bytte olja o filter själv efter 20mil, sen är den servad vid 100 och 350 mil på Lelles. På måndag ska den in på 600mila service, ventiljustering osv.. Givetvis stämplad servicebok.

Nytt Pilot Power bakdäck, har både orange och svart plast. Aldrig haft några som helst problem med den, går som en klocka.

PM:a för pris om du är intresserad, bra pris vid snabb affär :)

Blomquist #14 skrev:
2413777 På tal om nästan ingenting, hur lång garanti är det på KTM'n?

Fix! :yoparty

Vet ej vilken årsmodell du har kollat på men -04 och äldre tror jag bara hade 6 mån!

motardnisse skrev:
2414258 Vet ej vilken årsmodell du har kollat på men -04 och äldre tror jag bara hade 6 mån!
Har en -04:a men uttagen i maj i år...
Tackar för infon!

Last edited:
Blomquist #14 skrev:
2414265 Har en -04:a men uttagen i maj i år...
Tackar för infon!

Ja du, 6 mån från inköpsdatumet. Men har man god hand med handlaren där man ev köpt den så kan de fixa det mesta!

motardnisse skrev:
2414346 Ja du, 6 mån från inköpsdatumet. Men har man god hand med handlaren där man ev köpt den så kan de fixa det mesta!
Kanon, tackar för infon! :tummenupp

För övrigt, var ju inte så jättetråkigt att köra motard :yoparty

*/ ?>
Back