Störningsjouren Helsingborg

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Någon som är en fena på att Googla? Behöver få fram ett nummer till Störningsjouren i Helsingborg. Lyckas inte hitta det via hitta och eniro.

Får väl lösa det under morgondagen annars via kommunen på något sätt.

du var mig en tålmodig en som kan vänta flera timmar eller dagar med att ringa störningsjouren :D

Varför inte lägga tråden i RoHs forum istället?

Vad har RoH med tråkiga grannar att göra:va

Dom flesta som hänger i ert forum bor i helsingborg så det kanske är större chans att få nummer till Störningsjouren i Helsingborgdå?

Sluta va gringubbe.

Jag såg den länken igår men tänkte att det var förankrat till Stockholm. Tack för tipset. Vad jag vet finns det ingen störningsjour i Helsingborg. Polisen jag talade med gav mig således fel uppgifter.

Har varit i kontakt med tillståndsenheten och miljökontoret idag och framfört mina synpunkter idag. Vet att jag inte är ensamen om det.

Får se var det här slutar. Stället i fråga har serveringstillstånd till kl 01.00 alla dagar i veckan från april till september. De spelade igår väldigt hög musik som överröstade allt annat. Noll hänsyn till att det bor folk i området. Jag börjar fundera på hur tillståndsenheten egentligen fungerar. De tar in synpunkter från Polis, Miljönämnden, Skattemyndigheter etc. Fastighetsägare och boende har inget att säga till om. Myndighetspåverkan från privatpersoner är inte tillåtet. Vad ska man säga om krog/nattklubbs ägarna? Påverkar de inte när de söker sina tillstånd?

du var mig en tålmodig en som kan vänta flera timmar eller dagar med att ringa störningsjouren :D

Om jag haft möjlighet hade jag stängt av strömmen för dem igår. Mitt tålamod var nog på bristningsgränsen.

Last edited:
Jag såg den länken igår men tänkte att det var förankrat till Stockholm. Tack för tipset. Vad jag vet finns det ingen störningsjour i Helsingborg. Polisen jag talade med gav mig således fel uppgifter.

Har varit i kontakt med tillståndsenheten och miljökontoret idag och framfört mina synpunkter idag. Vet att jag inte är ensamen om det.

Får se var det här slutar. Stället i fråga har serveringstillstånd till kl 01.00 alla dagar i veckan från april till september. De spelade igår väldigt hög musik som överröstade allt annat. Noll hänsyn till att det bor folk i området. Jag börjar fundera på hur tillståndsenheten egentligen fungerar. De tar in synpunkter från Polis, Miljönämnden, Skattemyndigheter etc. Fastighetsägare och boende har inget att säga till om. Myndighetspåverkan från privatpersoner är inte tillåtet. Vad ska man säga om krog/nattklubbs ägarna? Påverkar de inte när de söker sina tillstånd?

Om jag haft möjlighet hade jag stängt av strömmen för dem igår. Mitt tålamod var nog på bristningsgränsen.

"Om du störs av buller
Om du störs av buller i din bostad som exempelvis orsakas av verksamhet i fastigheten, grannars aktiviteter eller ventilationsanordning, kontakta i första hand den som stör eller din fastighetsägare och framför problemet. Försök att beskriva ljudet, när på dygnet du hör det och varifrån du uppfattar att det kommer. Får du ingen hjälp så kan du kontakta miljöförvaltningen.
Om du upplever att ljudnivån är för hög på exempelvis ett diskotek eller en konsert kan du anmäla även detta till miljöförvaltningen. "

http://www.helsingborg.se/templates/StandardPage.aspx?id=1235&epslanguage=SV

Kan det här ge någon vägledning?

Tack för svaret. Det var miljöförvaltningen jag kontaktade. Är rätt övertygad om att någon närboende redan kontaktat restaurangen/baren i fråga.

"Om du störs av buller
Om du störs av buller i din bostad som exempelvis orsakas av verksamhet i fastigheten, grannars aktiviteter eller ventilationsanordning, kontakta i första hand den som stör eller din fastighetsägare och framför problemet. Försök att beskriva ljudet, när på dygnet du hör det och varifrån du uppfattar att det kommer. Får du ingen hjälp så kan du kontakta miljöförvaltningen.
Om du upplever att ljudnivån är för hög på exempelvis ett diskotek eller en konsert kan du anmäla även detta till miljöförvaltningen. "

http://www.helsingborg.se/templates/StandardPage.aspx?id=1235&epslanguage=SV

Kan det här ge någon vägledning?

Det var miljöförvaltningen jag kontaktade.

..och jag läste lite slarvig. :)

Men om inte annat så kan du försöka dokumentera och samla fler "vittnesmål" så du får lite tyngd bakom orden. "Enskilda gnällspikar" kan lätt avfärdas medan de lär bemöta en "grupptalan" lite mer seriöst.

..och jag läste lite slarvig. :)

Men om inte annat så kan du försöka dokumentera och samla fler "vittnesmål" så du får lite tyngd bakom orden. "Enskilda gnällspikar" kan lätt avfärdas medan de lär bemöta en "grupptalan" lite mer seriöst.

Förstår vad du menar. Förhoppningsvis tog de mina synpunkter seriöst eftersom jag även förde andras talan. Fick veta att en politiker som bor i närheten flugit i taket i morse. Miljönämnden sa att det var fler som klagat. Polisen sa samma sak igår. Fortsätter detta kommer nog någon som gillar listor att vandra runt och knacka dörr. Den kalla våren har gjort att "problemet" uppdagats först nu när vädret slagit om till högsommar. Dagtid framåt kvällen är det härlig stämning oftast. En bild tagen precis med glada badgäster:

Bifogat

• ImageUploadedByTapatalk.jpg
    ImageUploadedByTapatalk.jpg
    24.7 KB · Visningar: 112
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten