Störiga tråden.

Idag var det återigen dags för....trumvirvel.... Inbrott och stöldförsök på polarens bil.

Som för övrigt bor i samma område som jag.

Huvudmisstänkte mannen, åkte dessutom dit för vapeninnehav (Grovt sådant) för sisådär 1 månad sen eller 2.

Att det fanskapet är ute på grönbete åter igen, stör mig.

Blev lite störd när någon hade ställt sig på min parkering när man kommer hem nu på kvällen.

Såhär på vårkanten kan jag störa mig mig något alldeles enormt på folk som insisterar på att prata om hur varmt det är i solen. På en solig vägg har de en termometer som visar 22 grader och så berättar de att idag är det 22 grader i solen.

:huvet

Med risk för att vi får en jobbig diskussion om temperaturmätning...

Såhär på vårkanten kan jag störa mig mig något alldeles enormt på folk som insisterar på att prata om hur varmt det är i solen. På en solig vägg har de en termometer som visar 22 grader och så berättar de att idag är det 22 grader i solen.
menar du att dom har fel?

Jävligt surt att det är snöstorm och att jag knappt fick sova inatt.
Tänkte skicka in ett skriftligt klagomål, men vet inte riktigt vart jag skall adressera det.

Säkert inte. De har kanske till och med ett finurligt standardsvar de skickar till de som klagar på vädret.

De var snabba. Jag fick följande till svar:

"Hej Kristian!

Trist väder är en subjektiv värdering av nuvarande vädersituation. För många andra kan det kännas uppiggande att solen skiner mer och mer för var dag som går. Värre är det under höstarna när vädret är grått och mulet men då kanske du tycker det ”fint” väder.
Du kan ju alltid försöka med att skicka ditt skriftliga klagomål till SMHI, 60176 Norrköping för registrering"

Gillar formuleringen "subjektiv värdering av nuvarande vädersituation". Haha

De var snabba. Jag fick följande till svar:

"Hej Kristian!

Trist väder är en subjektiv värdering av nuvarande vädersituation. För många andra kan det kännas uppiggande att solen skiner mer och mer för var dag som går. Värre är det under höstarna när vädret är grått och mulet men då kanske du tycker det ”fint” väder.
Du kan ju alltid försöka med att skicka ditt skriftliga klagomål till SMHI, 60176 Norrköping för registrering"

Gillar formuleringen "subjektiv värdering av nuvarande vädersituation". Haha

Kanske fel tråd, men det svaret gillade jag.

För övrigt skiner solen i Helsingborg. :)

:huvet

Med risk för att vi får en jobbig diskussion om temperaturmätning...

Du får rätta dom, det är ju trots allt runt 15 000 000 grader celcius i solen. :fakta

Du får rätta dom, det är ju trots allt runt 15 000 000 grader celcius i solen. :fakta

Risken är att jag stör mig ännu mer på att de inte begriper vad jag förklarar, alternativt att de avfärdar min förklaring med:
- Äsch, det känns ju varmt i alla fall.

:mad:

3:s "nya" reklam.

Där ett par killar i korvskinn jagar en James Bond wannabe nerför en skidbacke.

Hade jag köpt specialgarantin som dom erbjöd mig till tv:n, så hade jag spräckt skärmen med kontrollen.

Fy fan.

Bank-ID

Ett helvetets påfund. Får det aldrig att lira. Har dosor, sladdar och hela skiten. Allt är installerat, men likt förbannat så ska man han nån jävla e-leg kod. Var hittar jag den? Det är samma visa varje år.

Till Bank-idkortet bör det ha följt med en lapp (en sån där som ska betraktas som värdehandling), där ska stå två koder en för identifiering och en för signering, åtminstonde fick jag det till mitt leg.

Bank-ID

Ett helvetets påfund. Får det aldrig att lira. Har dosor, sladdar och hela skiten. Allt är installerat, men likt förbannat så ska man han nån jävla e-leg kod. Var hittar jag den? Det är samma visa varje år.

dosor och grejer?
Själv har jag det installerat och behöver inte annat än att klicka på "logga in" och sen skriva in mitt lösenord i programmet... funkar kalas. :)
Du med ditt vabbande borde väl vara bank-id-mästare vid det här laget. :tungan

dosor och grejer?
Själv har jag det installerat och behöver inte annat än att klicka på "logga in" och sen skriva in mitt lösenord i programmet... funkar kalas. :)
Du med ditt vabbande borde väl vara bank-id-mästare vid det här laget. :tungan

Har inget lösenord. Nu har man tydligen bank-ID i sin bankdosa.
Den måste tydligen vara ANSLUTEN till datorn med sladd (behövs ej annars)
Och datorn får INTE vara en mac (funkar annars)

Nu fick jag igång skiten, och kan konstatera att jag får tillbaka på skatten :yoparty

Back