Störiga köpare på Blocket :näsblod

Street Bike Tommy

Ny medlem
Gick med
14 May 2003
Hoj
Ducati Monster 900S i.e 01 Suzuki GSXR 750 97
tänkte man kunde ha en tråd där man kan lägga upp alla idiotiska mejl med efterblivna förslag samt allt annat skit man får stå ut med när man har en annons där

börjar med det här ja fick på min 97 gixxer för 25k

"Hej vill du byta mot min 1 år gamla divan soffa från mio
i topp skick, med svart slitstarkt tyg. Divanen är på höger sida och ett
myshörn på vänster sida. Ca 3.90cm lång :) och två vägg hängda hyllor i
svart högblank:) samt min iPhone 4s 16gb svart i topp skick. Med
vänlig hälsning, Adam"

hoppas att han bara skämtar annars så:3freak

Därför skriver man alltid på en väl synlig plats i annonsen:
"Bytes ENDAST mot kontanter eller postväxel, alternativ banköverföring om samma bank!"

Ja, klart du ska byyyyyta!! En soffa, en hylla och sist men inte minst en iPhone, allas våta dröm!

Fick mail på min Saab 9-5.

Du vet att Arc:paketen ska ha ventilerad klädsel

Mvh Besserwisser.

(Ja, han kallade sig Besserwisser)
-------------------

Det gick alltså inte in i personen att den som köpte bilen faktiskt kryssade i skinnstolar för massa pengar istället för Arc:ens basutrustning. :dummer

-Blev erbjöden en damklocka som skulle vara värd typ 25 tusen.

-En erbjöd sig att vara kock åt mig i ca ett års tid.

- En erbjöd en pilsnerhäck.

Fick ett erbjudande om ett högtalarsystem för hemmabruk med nypriset 300,000:-
Det komiska var att jag skrev inga byten på annonsen..trots det fick denna kille en känsla att jag var en sådan ljudfreak att jag säääääkert ville ha hans stereoprylar.

När jag la ut min TDM -91 för 15.000:- i våras fick jag ett mail som var ungefär såhär:
Förstår om det är många som är intresserade men har du bråttom kan jag köpa den på direkten för 14st femhundringar!

Grymt sugen eller not...

Skulle sälja en 3år gammal 600cc gathoj.

-Vill du byta mot min 1991 Yamaha DT125 och ett ElGiganten hemmabio som kostat 3995? Kan även ta pengar i byte.

Min dåvarande sambo sålde sin gamla golf 3a.....då ringde nån stolle och frågade om hans mamma fick plats i bagaget..:3freak

Jag ser fram emot många timmars nöje första gången jag ska kränga något på blocket. :D

Skulle sälja min zx10r -08 förra året. Det ringde en kille. Ja tjena, vad var det för hoj du skulle sälja? -Ehh ninja?! Ja just det ja, du vill inte byta mot min rolex? -Nej *klick*

Därför skriver man alltid på en väl synlig plats i annonsen:
"Bytes ENDAST mot kontanter eller postväxel, alternativ banköverföring om samma bank!"

Tro mig, man får ändå bytesförslag.

"ser att du skriver inga byten men jag tänkte att du kanske ändå var intresserad av att byta mot min gamla dieselgolf från 198x" är nästan ordagrant vad jag fått på "inga byten" annons på en motorcykel :4skrika

Har försökt byta min hyresrättstrea i Sthlm mot dyrare 4-5:or i Sthlm vilket jag även uttryckt i annons men ändå får jag drösvis med erbjudande om 2-3:or i långtbortistan från glada dagdrömmare utan läsförståelse. Finns det någon hemlig kod för svarta pengar jag missat?

Hade en moped ute på annons för ett antal år sedan (forshaga-shopper), fick bytesförslag på 20-mannatält, 8-manna gummibåt, halvfärdigt taksänkt Volvo 164 A-traktor...Bytte till slut bort den mot en prydlig bunt 500-kronorssedlar.

Fick ett samtal typ:
"Hej jag har inget körkort men får jag provköra ändå?"

Även fått mail i stil med:
"Haha jävla idiot lycka till att sälja XXX för YYY"
Man undrar ju lite vad personen får ut av det då han inte får se något resultat av sin förolämpning. :dummer

Jag får mest en massa abdullah och stanislov som ringer mitt i natten och knappt kan prata svenska.
Personligen har jag riktigt svårt att förstå när folk bara bryter litegrann över telifån.
Jag är i behov av att läsa kroppsspråket för att förstå.

När de ringer för 3:e gången efter man försökt förklarat att det är lika bra att ge upp eller be någon som kan prata bättre svenska agera tolk börjar man förlora tålamodet.

Måste hitta något annat ställe att sälja billigt skit på.

Ett sätt att slippa massor med skambyten är att man skriver en seriös annons. Jag har faktiskt sluppit rätt mycket idiot kontakter på saker jag annonserat ut. Men man slipper givetvis inte folk som försöker byta sig till det man säljer eller ha ett byte som delfinansiering även om man uttryckligen skriver det i annonsen. Man märker att spekulanterna chansar och hoppas på att man ska vara en sådan desperat säljare som är i behov av pengar eller byte till en billigare bil eller vad det nu må vara man säljer för något.

försökte sälja av lite däck förut som låg och skräpade,
jag anser dock att det är en stor fördel om man förstår vad tomten som ringer säger,

"jag är inte rasist bara jävligt less...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman