Störande tabbar

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Såg precis två reklamer som fick mig att fungera lite.

1) Viasat Sport gör reklam för en match mellan Man. United och Chelsea(?) och under hela reklamen visar klipp och snack enbart om Zlatan och Ronaldo... Har jag missat något mer bör det inte vara med ca 20 spelare till i matchen? :3freak

2) Tele2's jädra reklam för Snackis eller vad det är. Det jävla fåret är hos tandläkaren, och så ber tandläkaren honom att säga "AAAAH!!"... Har hela den här jädra idéen gått från ax till limpa (brainstormning på någon reklambyrå, till pitch, till storyboard(?), till inspelning, postproduction osv.) utan att någon jävel tänkt på att det är ju inte hos tandläkaren man säger "AAAAH!!" utan det är ju DOKTORN som ber en säga "AAAAH!!" för att kontrollera ens hals - vad fan ska det hjälpa en tandläkare att se ens tänder om man skriker åt honom eller inte? :rofl

Någon annan som noterat störande saker eller ordentliga tabbar i reklam (eller annat?)

*EDIT*

googlade lite om Cristiano Ronaldo och Zlatan, verkar som det bör vara Man. United mot AC Milan!? jaja, det har la inte riktigt med saken att göra, bevisar bara hur usel koll jag har på fotboll (vilket jag visserligen nästan är stolt över, jädra skitsport hehe)

undrar varför pernilla whalgren har dubbat sig själv i hårfärgsreklamen.

eller så har dom bara misslyckat o synka ljud till reklamen.

[YOUTUBE-ID]UEjlRAQOuJc[/YOUTUBE-ID]

De tabbade sig i och med att de inte gjorde reklamen såhär.
Hade de slängt upp denna på TV hade till och med jag dukat under för köpkraften och slängt ner en flaska BANG i korgen nästa gång jag behagat visa min välmejslade lekamen på ICA.

Edit: När vi ändå är inne på det spåret. :hihi

[YOUTUBE-ID]--dmLwKs_Ww[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Min tjej blir kraftigt störd över att det i reklamen för trav finns med en massa hästar som galopperar, ungfär som om det skulle vara f1 bilar i reklamen för stcc.

Klantigaste är nog den gamla reklamen för kinderägg.
Där mamman har tre barn, och alla pratar olika dialekt.

Ryktet säger att den är en dansk reklambyrå som gjort reklamen och dom hör inte skillnad på olika svenska dialekter.

Hittar tyvärr inte den på youtube.

Klantigaste är nog den gamla reklamen för kinderägg.
Där mamman har tre barn, och alla pratar olika dialekter.

Morsan pratade gotländska kommer jag ihåg.
Och ungen som ville ha "nånting spiennande man kan lejka mejd" pratade skånska.
Sista ungen som tjoar "Choklaaaaad!" var nog bara lite efterbliven.

Eller fanns det tre ungar? :va

hahaha kul tråd, är kreatör på reklambyrå och kan hitta ton med skit, men roligare om andra som inte är i branschen gör det.

den här kan jag iallafall bjuda på (som exempel på briljant reklam):

[YOUTUBE-ID]4-QNEwhFZvQ[/YOUTUBE-ID]

En reklam jag stört mig på är Uncle Ben's rispåse som slängs i en gejser.

Först fångar gubben påsen, sen klipper det till öppnandet av påsen.

Någon annan än jag som reagerat på att gubben har väldigt långa naglar? Jo, jag vet att det är tanten som öppnar påsen men tittar man slött (som man ju gör på reklam) så kan man lätt förledas att tro att gubben är crossdresser.

[YOUTUBE-ID]Qyajmjj7OC8[/YOUTUBE-ID]

En radioreklam som får mig att garva är McDonalds reklam för sin skitfrukost. Det låter som om presentatören har grava talsvårigheter. Vill man inte få fram budskapet?

Eller varför inte basoota.com (eller hur de nu stavar). Om man vill locka kunder som enligt SIFO-undersökningen inte kan ta backup på sina kontakter i mobilen varför säger då presentatören adressen: basoota dot com???? En .se adress kostar runt 200kr. Jag kan komma på rätt många adresser som är bättre. Kan man inte ta backup så kanske en DOT com adress inte är det smidigaste att marknadsföra sig med?

Last edited:
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...