störande kopplingsljud

elie

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2008
Hoj
06 R1 ,08 R1, 04 R1, 99 R1, cbr 600f
bytte precis kopplingshandtag på min hoj. tog ut den och krypkörde lite för att se om kopplingen tog och d gjorde den. men när jag lägger i friläget och släpper kopplingen kommer ett konstigt ljud ( likt ett borrande ljud) inte så högt men låter konstigt. jag håller i kopplinghandtaget och då försvinner ljudet, släpper handtaget och då kommer ljudet tillbaks..har testat spänna kopplingen och dra lös den men samma ljud kommer. ngn som vet vad fan d där ljudet kan vara:confused::confused::confused:

Drev och lagerljud från växellådan. Inget att oroa sig för, ljudet fanns där innan du bytte handtaget, bara du som inte lagt märke till det.

Drev och lagerljud från växellådan. Inget att oroa sig för, ljudet fanns där innan du bytte handtaget, bara du som inte lagt märke till det.

visa en kompis samma sak och han sa precis som du säger men vet inte verkligen om jag har haft d ljudet innan vilket jag inte tror. men det är minimalt ljud som kommer men d stör mig

Fullt normalt att det låter så, gör samma sak på en ducce med torrkoppling så lär du bli mörkrädd. Fast det ska ju "låta" så på de där italienska maskinerna...

Fullt normalt att det låter så, gör samma sak på en ducce med torrkoppling så lär du bli mörkrädd. Fast det ska ju "låta" så på de där italienska maskinerna...

men nu e d en japanare för jag vet hur en ducce låter hade också vart mörkrädd om d lät som en ducce. men jag är rätt säker på att d inte har låtit så innan. men köra hojen går ju för d har jag testat i alla fall upp o ner för backen

Det är inte bara att handtaget rasslar lite i handtagskloven då?

Löses med nylonbrickor!

Det är inte bara att handtaget rasslar lite i handtagskloven då?

Löses med nylonbrickor![/QUOT

ne det är inte handtaget. men det är säkert jag som stissar:va ..jag startade denna tråd pga att jag oroade mig men det är säkert inget eftersom jag vill höra d från andra men tack för era tips

men det är säkert jag som stissar:va ..

Du har ju fler hojar, riv igång en av dom och lyssna för lite piece of mind. Samma ljudfenomen kommer finnas på den också.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back