Störande hyresgäst

Sp3

Medlem
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Speed Triple -01
..är i detta fallet jag. Min hyresvärd tyckte att inte det var en bra ide att spela skithögt mitt i natten och som belöning för min insats fick jag en skriftlig varning. Där står att om jag inte bättrar mig river han kontraktet men jag har för mig att man måste få 3 skriftliga varningar för att bli vräkt, nån som vet hur det ligger till ?

Kolla med hyresgästföreningen.
Men det krävs nog mer en 1 varning iaf.

Låter som en gnällig hyresvärd jag skulle iaf letat mig nåt annat ställe att bo på.

Jag har för mig att det kostar typ ingenting att vara med i hyresgästföreningen. Gå med direkt, för om du får mer problem med honom så är du garderad. Tror inte att du kan komma dit efter han varnat dig fler ggr eller försöker vräka dig.

Twosaint skrev:
kostar typ ingenting att vara med i hyresgästföreningen. Gå med direkt, för om du får mer problem med honom så är du garderad.

Kostar 75 kr i månaden att vara medlem.

Hyresgästföreningen fungerar ungefär som facket, men utan a-kassa.. Typ....

Enligt vad jag läst (och jag kan ha läst fel) är det ganska svårt att vräka någon i Sverige. Har själv haft grannar som med jämna mellanrum levt rövare nätterna igenom (periodare). Trots att Hyresvärden gick runt och intervjuade övriga hyresgäster kunde "den störande" bo kvar utan problem.

Det enda som ger en hyresvärd rätten att omgående slänga ut en hyrsegäst, är om denne slarvar med hyran.

Det räcker att vara sen med betalningen en enda dag...så kan hyresgästen sparkas ut DiRecKT!! (Dock praktiseras inte denna regel särskilt ofta, om inte värden har något annat agg emot sin hyresgäst.)

Själv så tycker jag att så länge man säger till grannarna om man nu ska ha fest mittt i veckorna så borde det vara lugnt .
Själv så blev jag väckt i gårkväll 23:20 utav att grannarna stod med slagborr
och borrade :kocko det ska vara tysst vid 22:00 men skiter i vikket om nån spelar musik eller dyligt , men att börja borra o leva jävlen efter 23:00
tycker jag är lite väl dummdristigt

Hur som helst hoppas allt löser sig för dig , för mig löste det sig iallafall med dom borrandes idioterna , öppnade i trapphuset o skrek på dom och hoppade i golvet.

Jag har själv problem med bullriga grannar - killen ovan bygger "hifi"-högtalare, killen under övar sig i sång och gitarr och någonstans i huset är det någon som ibland får för sig att spela piano...

Tänk lite på dina grannar innan du sätter igång med att väsnas.
Att bli tvungen att lyssna på musik utan att ha möjlighet till att stänga sv/sänka -ljudet, är rättså påfrestande!

Nej man blir inte vräkt så enkelt...

Det där med tre varningar stämmer inte, såvida det inte är någon policy din hyresvärd kör med.

Min granne är psyksjuk och brukar slå i väggarna så det skongrar i min lägenhet ända tills polisen eller ambulansen hämtar honom, men den jäveln kommer alltid tillbaka dagen efter och så blir man störd mitt i filmtittandet av ett högt "FAAAAAAAN" och sen duns duns duns. Häromdagen så var min tjej tvungen att ringa ambulans åt honom för då låg han medvetslös på en gångbana, förmodligen hade han bråkat med en lyktstolpe eller något. Jävla skithuvud som bodde här innan som inte sa något om grannen :mad: (vi flyttade in för 2 veckor sen)

En gång var jag hos en kompis och drack sprit, sen blev han vräkt. Detta var inflyttningsfesten.

honkiie skrev:
En gång var jag hos en kompis och drack sprit, sen blev han vräkt. Detta var inflyttningsfesten.

Tungt..
På min inflyttningsfest tyckte mina genier till polare att det var skitkul att springa mellan balkongerna på byggnadsställningen (Dom höll på med en fasad-renovering). Detta resulterade i att ordföranden i hyresgästföreningen klivade in i lägenheten och påtalade hur kul grannarna tyckte att det var och att vi skulle hålla oss i lägenheten aningen tystare än tidigare. (gently but firm).

Twosaint skrev:
Låter som en gnällig hyresvärd jag skulle iaf letat mig nåt annat ställe att bo på.

Ja, man borde fan få leva rövare hämningslöst i ett hyreshus. Vad bor det massa annat folk där för? Di måste la fatta att man vill ha skoj.

honkiie skrev:

En bekant råkade ut för samma sak. Han hade ett par Cerwin Wega AT-100. Dessutom lånade han ihop två andra kompisars Cerwin Wega AT-100.

Totalt 6 st. Cerwin Wega AT-100, i en inte så stor lägenhet. Han blev också vräkt dagen efter inflyttningsfesten.

Flagga skrev:
En bekant råkade ut för samma sak. Han hade ett par Cerwin Wega AT-100. Dessutom lånade han ihop två andra kompisars Cerwin Wega AT-100.

Totalt 6 st. Cerwin Wega AT-100, i en inte så stor lägenhet. Han blev också vräkt dagen efter inflyttningsfesten.

Hmm konstigt, han äger också cerwin vega högtalare :hihi
Måste vara nånting med det märket.

haha...vräkt har man blivit även om man var oskyldig :hihi

var en liten efterfest hos mig (när jag bodde i Cork, Irland) och en av killarna (irländare) började gräla ute på balkongen med tjejer som bodde 2 vån under (bodde själv på 4:e vån). Killen hade slängt kruka (modell större) och vår grill (modell normal) efter tjejer, så Special Branch (enda polisen med pistol på Irland) gjorde hembesök och undrade vad fan som hände.

Ungefär som att få piketpolisen hemskickad :hihi
Kan ju säga att då var man inte så jälva tuff

Min landlord gav mig 1 mån att flytta så det var ju lite schysst, men han tog med sig den andra krukan :rolleyes:

Ahlstrom skrev:
Kostar 75 kr i månaden att vara medlem.

Hyresgästföreningen fungerar ungefär som facket, men utan a-kassa.. Typ....

Du betalar pengar, de samverkar till att höja din hyra/få dig sparkad. Jepp, parallellen är klockren! :tummenupp

Vad sägs om hänsyn mot gästerna och respekt för reglerna?

Har själv klagat på min arbetslösa granne som verkar skita i att det finns anständigt folk som måste sova på nätterna för att kunna jobba och betala skatt så att dylikt folk skall få sitt bostadsbidrag mm.

flugan skrev:
Ja, man borde fan få leva rövare hämningslöst i ett hyreshus. Vad bor det massa annat folk där för? Di måste la fatta att man vill ha skoj.

Jag anar en smula ironi i ditt inlägg, han nämnde iofs aldrig om det en helg eller vardag. På helger kan jag stå ut med att folk lever om, vardagar njao nån enstaka gång men om det upprepas skulle jag inte tolerera det.

Jag tycker inte man ska få härja fritt självklart ska man visa hänsyn men samtidigt måste man få ha fest nån gång ibland och rocka loss :banana :fyllisar

honkiie skrev:
Hmm konstigt, han äger också cerwin vega högtalare :hihi
Måste vara nånting med det märket.

Jag har också cerwin, ett par gamla E-312. Inte ett enda klagomål hittills efter 6 år. Mycket underligt. Förmodligen spelar jag som en kärring. :(

när min småkusin hade haft fest fick han också en skriftlig varning, så nästa gång försökte vi va väldit försiktiga ( smällde bara sönder en ölflaska ute i korridoren :rolleyes: ) för åtminstone där så gällde det med 3 skriftliga varningar så är man ute! :gnissla

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8