Kneedrag
Guest
Nu måste jag klaga för det här stör mig verkligen mycket
. Är jag ensam om det?
Varför VARFÖR är det bara en halvljuslampa som lyser på nyare sporthojar? (då menar jag de som har dubbelysen!?)
Om man tittar på nya kawasaki zx10r , Honda cbr 600 eller BMW s1000rr så ser de verkligen enögda ut (eller att en lampa är trasig) när bara halvljuset är på.
Är det meningen att man ska köra med helljuset på hela tiden?
Ska vi motorcyklister se sämre var vi kör än mopeder ( många mopeder har stora lampor som lyser starkt som attan med jättebra halvljus så man undrar ju hur eu och mc-producenter tänker.)
Var klagar man ? köper man hoj för ca 150 000 kr och man får en urkass ljusbild det är ju skandal tycker jag när hojarna är så råstarka och bra förövrigt.

Har EU satt någon regel som bara gäller mc men inte mopeder?
Upplys mig nu kära sporthojare.
Edit: Och nej att skarva i kablar är inget skoj på en ny hoj.
Snälla försök att hålla en seriös ton i tråden. Tack

Varför VARFÖR är det bara en halvljuslampa som lyser på nyare sporthojar? (då menar jag de som har dubbelysen!?)
Om man tittar på nya kawasaki zx10r , Honda cbr 600 eller BMW s1000rr så ser de verkligen enögda ut (eller att en lampa är trasig) när bara halvljuset är på.
Är det meningen att man ska köra med helljuset på hela tiden?
Ska vi motorcyklister se sämre var vi kör än mopeder ( många mopeder har stora lampor som lyser starkt som attan med jättebra halvljus så man undrar ju hur eu och mc-producenter tänker.)
Var klagar man ? köper man hoj för ca 150 000 kr och man får en urkass ljusbild det är ju skandal tycker jag när hojarna är så råstarka och bra förövrigt.

Har EU satt någon regel som bara gäller mc men inte mopeder?
Upplys mig nu kära sporthojare.
Edit: Och nej att skarva i kablar är inget skoj på en ny hoj.
Snälla försök att hålla en seriös ton i tråden. Tack
Last edited: