Stöldförsök!

Alex.J skrev:
Okej det lät typ som dom släpade den på sidokåpan eller något när du sa det där med att det var bra puts på den.
Ja förstår,men tänk dej själv,om man nu är lite pedant med grejerna,å så kommer det en fetbärgningsbil med feta kättingar å vajrar av alla de slag å drar ut hojjen samt drar den upp på flaket,inte bara det å så allt annat elände som hände med hojjen..Jag hade kanske tur,det kunde varit ännu värre,dom kanske hade snott den helt,utan hoj hela sommarn,och sen kanske ett fett skambud ifrån försäkringsbolaget

tuffetore80 skrev:
Inte för jag bryr mig men, buckla tank och repa lykta :va .
Var dom ute efter att förstöra eller sno...
Eller det kanske e lika bra och ta med lite gamla skador när man
ändå tar det på försäkringen.... :hihi
Så är det ialf,jaja bucklan va minimal precis vid tanklocket.Hade jag velat haft den omlackad så hade jag ju isånnafall dragit till den med slägghammarn.Vad det gäller repan i lyktglaset,så var den nästan ny(lyktan då),har absolut inte lagt hojen på något sätt,hur dom har gjort har jag ingen aning om.Du får tro va du vill

Last edited:
Exup skrev:
Ja förstår,men tänk dej själv,om man nu är lite pedant med grejerna,å så kommer det en fetbärgningsbil med feta kättingar å vajrar av alla de slag å drar ut hojjen samt drar den upp på flaket,inte bara det å så allt annat elände som hände med hojjen..Jag hade kanske tur,det kunde varit ännu värre,dom kanske hade snott den helt,utan hoj hela sommarn,och sen kanske ett fett skambud ifrån försäkringsbolaget

Jo jag kan tänka mig är själv pedantiskt som f*n och då menar jag riktigt ordentlig med.... uucchh hade inte velat vara i din situation:(

Exup skrev:
Visst har man sina misstankar,men jag tror detta är några yngre faktist.Det avr så jävla klåpigt gjort allting.Dom hade gängat in en skruv efter en ganska omild behandling av låset itron att låscylindern skulle följa med.Allt var ganska klumpigt gjort tycker jag,ett pro hade ju garant fått med sej hojjen elle allafall nåt..

Fy fan!!! lider med dig!

Det som är skrämmande är att tillvägagångssättet är i stort sett identiskt med när min hoj blev utsatt för ett lika misslyckat försök för 2 år sedan.

Jag har en R6:a som jag hade ståendes i ett låst garage nere i ett underjordiskt garage. Garagen var av gallertyp, så man kan se in i alla garage.

En dag ringer syrrans kille som jag delar garaget med och säger att min hoj har varit utsatt för ett stöldförsök. Kastar mig hem för att mötas av något som fick mig att skrika av ilska.

De hade brutit upp garagedörrarna och sedan gett sig på hojen. Skivbromslåset hade de inte fått upp, så de hade sågat ut hela låset ur bromsskivan. Bygellåset genom baksvingen likaså. Som (o)tur var så var även styrlåset låst. Där hade de skruvat i 2st skruvar i en liten hylsa som precis passade över tändningscylindern. Sedan hade använt sig av någon sorts förlängare för att försöka bryta upp styrlåset, men det stod pall.

Däremot så skrapade de upp tanken, svingen, gaffelbenen fram, styrkronan samt att jag fick byta styrlås + tändning, tanklås och kutslåset.

Och eftersom hojen var låst med styrlåset och det inte fanns en chans i världen att få i en nyckel och låsa upp så innebar det att jag inte fick upp hojen från garaget, utan fick ringa på bärgare som kom och drog upp den på flaket.... :(

Det hände i början på juni och kostade mig 6000:- på självrisken. :huvet
Jag fick låna ett styrlås av killarna på MC-kompaniet i Väring samt att de fixade ny bromsskiva så att jag kunde köra med den under resten av säsongen, det övriga lagades på hösten. I efterhand kunde de "nästan" fått ta med sig hojen eftersom det tog så lång tid att återställa allt. Om den hade blivit stulen så hade jag fått vänta en månad på en ny.....

Men jag är glad att de inte fick lön för mödan! Jävla tjuvbögsvin!!!! :fatta!

Det konstiga är att syrrans killes hoj, en Aprilia RSV Mille med slip-on hade de inte rört. Och i garaget intill stod kompisarnas hojar, en Yamaha R1 med slip-on, en CBR 954 RR och en Hayabusa. De hade de också lämnat i fred.

Jag tyckte att det luktade beställningsjobb lång väg......

Så kom ihåg att aldrig lita på det bästa av alla lås i världen!
Speciellt inte skivbromslåsen, de invaggar enbart i falsk trygghet!

Hoppas det löser sig bra för dig!

/X-up (Som egentligen kallar sig Exup överallt annars, men som var upptaget på Sporthoj.com :rolleyes: )

Last edited:
Jag kommer att va utan hoj i två veckor nu,allt är klart med försäkringsbolaget.Manfredsmotor har fått klartecken att beställa allt som tjuvjävlarna tog sönder,det blir nytt tändningslås ny styrkrona,ny framlykta,ny framskärm,det som förvånar mej mest är att dom ska lacka om tanken med.Det var ju en jätteliten bula precis vid tanklocksinfästningen,den hade jag kanske kunnat leva med.Jag måste säga det att T-H skötte detta här väldigt snyggt å snabbt,detta hände ju trots allt i förrgår.
Exup(Som kallar sig Exup överallt annars, men som inte var upptaget på Sporthoj.com ) :tungan

Kan du inte sätta en kätting runt någon stolpe där hojen står?
Och låsa fast den med menar jag naturligtvis!

Jag hade det runt en av postens brevlådor och det tror jag hjälpte!
Det för ju ett jävla liv om dom ska få av en sån!

Om inte annat så blir det besvärligare!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...