Stöldförsök!

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
Mina ord besannades inatt!!Dom snodde mitt orginal slipon tordags i förra veckan,till Polisen sa jag lite skämtsamt att det är bara en tidsfråga innan dom kommer å hämtar resten av hojen.Mkt riktigt inatt försökte dom,tändningslåset totalt sönderbrutet,framskärm knäckt av skivbromslåset :mad: Äntligen fint väder,tänkte sluta vid middan på jobbet å glida lite idag,men neheee!!! :mad:

Sådärja!!Nu har dom hämtat hojen,kunde inte rulla en meter med den.Dom fick släpa ut den ifrån garaget :( Släpa upp den på bärgarns flak :( Det va lite tragiskt å se eländet faktist,å jag som har en så jävla bra puts på den :(

Bifogat

• Bild(3).jpg
    Bild(3).jpg
    24.7 KB · Visningar: 310
  • Bild(6).jpg
    Bild(6).jpg
    27.4 KB · Visningar: 200
  • Bild(7).jpg
    Bild(7).jpg
    25 KB · Visningar: 200
Last edited:
Efter en noga check på Mcfirman Manfredsmotor så är det faställt vad som det är åverkan på..Framskärm knäckt,tändningslås totalkrashat,buckla tank,repa lykta=självrisk 6000:- bara att gilla läget :mad:

Therudeboy skrev:
Du har ingen aning om villka det kan vara?
Visst har man sina misstankar,men jag tror detta är några yngre faktist.Det avr så jävla klåpigt gjort allting.Dom hade gängat in en skruv efter en ganska omild behandling av låset itron att låscylindern skulle följa med.Allt var ganska klumpigt gjort tycker jag,ett pro hade ju garant fått med sej hojjen elle allafall nåt..

Exup skrev:
Visst har man sina misstankar,men jag tror detta är några yngre faktist.Det avr så jävla klåpigt gjort allting.Dom hade gängat in en skruv efter en ganska omild behandling av låset itron att låscylindern skulle följa med.Allt var ganska klumpigt gjort tycker jag,ett pro hade ju garant fått med sej hojjen elle allafall nåt..

Kan höra mig för lite, träffar ju det unga folket i trakterna.

Spyball är ett fint larm, men det kostar ju en del.
Polaren köpte ett nytt ( ej spyball) för 800 kr som han är helnöjd med,kommer ej ihåg vad det hette.

IRON MAN skrev:
Spyball är ett fint larm, men det kostar ju en del.
Polaren köpte ett nytt ( ej spyball) för 800 kr som han är helnöjd med,kommer ej ihåg vad det hette.
Kolla detta :tummenupp Det låter billigt,inga andra som har tips på bra prisvärda larm :)

jag skulle beställt ett beggat tändlås med nyckel från USA för typ 1000kr inkl frakt o vara nöjd.

6000kr självrisk är inte värt det :rolleyes: Är inte självrisken för stöld lägre eller samma... mer :rolleyes:

Exup skrev:
Sådärja!!Nu har dom hämtat hojen,kunde inte rulla en meter med den.Dom fick släpa ut den ifrån garaget :( Släpa upp den på bärgarns flak :( Det va lite tragiskt å se eländet faktist,å jag som har en så jävla bra puts på den :(

Ursäkta min dumma fråga men exakt hur menar du med släpa ut den ??

Swedie skrev:
jag skulle beställt ett beggat tändlås med nyckel från USA för typ 1000kr inkl frakt o vara nöjd.

6000kr självrisk är inte värt det :rolleyes: Är inte självrisken för stöld lägre eller samma... mer :rolleyes:
Tyvärr är det samma,jag har varit i kontakt med försäkringsbolaget hela dan mer eller mindre,och jag kan inte förstå att det är samma självrisk helt stulen ellr bara åverkan :confused:Sen är resten bara kosmetika,som jag vet att du inte hade brytt dej om :tungan Typ en jätte liten buckla i tanken,en sönder hackad styrkrona,fet repa vänster lykta,knäckt framskärm :näsblod

Alex.J skrev:
Ursäkta min dumma fråga men exakt hur menar du med släpa ut den ??
Haha,den låg ju inte ner om man säger så.Men om man säger så här att styrlåset va i å inte gick att låsa upp,och om man drar det rakt bakåt läs vinsha istället för att bara åka runt i cirklar.Så kan man väl säga att man släpade ut hojjen hehe :)

Exup skrev:
Haha,den låg ju inte ner om man säger så.Men om man säger så här att styrlåset va i å inte gick att låsa upp,och om man drar det rakt bakåt läs vinsha istället för att bara åka runt i cirklar.Så kan man väl säga att man släpade ut hojjen hehe :)

Okej det lät typ som dom släpade den på sidokåpan eller något när du sa det där med att det var bra puts på den.

De lär ju komma tillbaka igen när hojen är fixad... då blir den snodd istället troligtsvis.

Exup skrev:
Efter en noga check på Mcfirman Manfredsmotor så är det faställt vad som det är åverkan på..Framskärm knäckt,tändningslås totalkrashat,buckla tank,repa lykta=självrisk 6000:- bara att gilla läget :mad:

Inte för jag bryr mig men, buckla tank och repa lykta :va .
Var dom ute efter att förstöra eller sno...
Eller det kanske e lika bra och ta med lite gamla skador när man
ändå tar det på försäkringen.... :hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey