Stöldförsök

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
R1
Vilken trevlig syn man möttes med utanför porten idag!

Några puckon hade börjat pilla på tändninglåset men orkade tyvärr inte ta av täcket för att komma åt detta utan la ett vackert snitt rakt över täcket. När detta inte gick så bra försökte de rulla iväg hojen, men kom inte så långt innan tändningslåset tog i. Sen när de tydligen inte fick mkt gjort där heller så välte dom hojen och stack.

Så en vält hoj med sönderskuret täcke var det jag möttes av idag.
Jävla puckon som inte kan ge fan i andras saker.. :mad:

Vilka jävla idioter...:mad: hoppas att du har försäkring som täcker det hela med självrisk som inte är på 1 miljon

Surt....men jag FATTAR inte varför folk som bor centralt och har hojen ståendes så att andra kommer åt den inte köper ett LARM!!!

Finns ju fina bromsskivelås med inbyggt larm (skaksensor) som inte kostar alltför mycket :va

Ett Spyballarm kostar ca 3500 inkl montering och intyg. Det kan det ju helt klart vara värt! Då sjunker desssutom självrisken till 0 oftast iom att det är godkänt! :tummenupp

Surt....men jag FATTAR inte varför folk som bor centralt och har hojen ståendes så att andra kommer åt den inte köper ett LARM!!!

Finns ju fina bromsskivelås med inbyggt larm (skaksensor) som inte kostar alltför mycket :va

Min hoj skulle varit lika repig ändå.
Folk som välter en hoj bryr sig nog inte om att det sitter ett litet larm på den.

Skivbromslås med sensor ocu siren ja, men vem vågar koppla in larm på hojen så att den helt plötsligt dödar tändningen vid något illa valt tillfälle.,

Hade börjar tjuta satan så fort de började pilla på hojen = förmodligen snabb färd till fots därifrån...

Möjligt. Men tror fortfarande att larmet inte avskräcker i mitt fall. Jag menar, välter man en hoj så utgår man inte för att vara diskret direkt.

Surt Collo!

Går hojen att köra eller är tändningslåset trasigt??

Det enda jag hittade just nu var: http://www3.lansforsakringar.se/NR/...25jpzkhjkeglzmtnpjwldoqohjvagbqb/EM8utg14.pdf
Kolla under punkt 711.
Fler har dock haft det förut.
TryggHansa har noll i självrisk om man har spårsändarutrustning på hojen.

Ja fast spårningsutrustningär en helt annan grej ekonomiskt sett med avsevärt högre inköpspris utöver de abonnemangskostnader som tillkommer. Vet du något fb som reducerar självrisken med 100% om man har ett larm så säg till, då byter jag omgående till dom!

Ja fast spårningsutrustningär en helt annan grej ekonomiskt sett med avsevärt högre inköpspris utöver de abonnemangskostnader som tillkommer. Vet du något fb som reducerar självrisken med 100% om man har ett larm så säg till, då byter jag omgående till dom!
Jag är rätt säker på att TH hade det för några år sen, när jag hade larm på hojen, men som sagt, saker å ting förändras ju :huvet

SURT!

Hade en liknande upplevelse för en tre veckor sedan. Kom ut och såg att jag inte hade något tändningslås kvar. Det verkar som idioterna brutigt upp tändingslåset för att sedan upptäcka att -oj det satt en fet kätting med rörelselarm på... Så det blev ett litet jack på kedjan innan de gav upp (- vilket iofs var tur.)

Fina 5000 spänn i självrisk för nya lås:mad:

/M

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard