peter the great
P-nutz in da hus(peterpain)
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- gsxr1000+cbr900rR och 1"mindre fälgar än rigge(slalomåkarn)
när jag kom ut i morse 05.20 var hojen borta
tog bilen åkte ett var runt kvarteret ringde och anmälde den stulen åkte ner på jobbet och sa att jag skulle ta en runda å leta efter hojen. åkte hem och 50m från mitt hus ser jag en moppe som svänger och tittar hela tiden på mig.jag tänker att jag smyger efter och kollar vart han tar vägen,då ser jag att där har åker ifrån står min hoj(vid en elcentral)följer efter moppen drar fult typ 70 jagar efter det märks att han inte vill bli konfronterad.han tar några cyckelvägar och fösvinner ett tag men jag hittar på han.han märker inte att jag kommer upp brevid honom jag skriker stanna då ser han mig och honom.då ser jag att det inte är en unge utan en tjackäft i 30-35års åldern.han ger järnet på moppen jag gasar om och miami vice sladd in framför honom och hoppa ut men han eldar genom springan mellan bilen och staketet(som är mindre än moppens bredd)hoppar in i bilen igen.jakten är i gång igen! kommer åter i kapp honom och jag tänker att han ska fan inte komma undan och gör en ny miami på honom. den gång precis fram för honom och lämnar en lucka på 3cm
.........bam sa det och han och moppen flög in igenom en häck jag springer ut och in på baksidan men han är inte där? kollar ut på vägen och ser han springa med moppen(som inte startar)hinner ifatt han och sliter i kull han och moppen(ramlar själv)flyger upp.då ser jag alla hans grejer på backen som låg i ryggsäcken skruvmejslar mm blandannat en rörtång fullstor,det jävliga är att han ser också den och plockar upp den och springer svingande mot mig och skriker exakt som lasse kongo...jag springer 20 meter och vänder mig om han har stannat.står ett tag och hämtar andan och funderar på vad jag ska göra
han reser upp moppen och det startar på första.han drar.tittar mot bilen den står 200m bortlunkar mot bilen och ringer 112 polisen dyker upp inom 10min avlyser hojen tar signalement.hojen var uppbruten och klar att köra hem.sitter nu på jobbet och pustar ut och känner mig nöjd att hojen kom tillbaka då jag hade trafik på den
tjuven hade svart vindjacka,svarta byxor,sunkiga träningsskor.blå crosshjälm,blå/svart väska
åkte på en svart suzuki ts nu mycket repig bulig och sne
vit kring 170cm mörkhårig skäggstubb stora pupillrar pratar oförståligt(eller skriker)
ps han var en sån där flaxig kille!
klart slut peter

tjuven hade svart vindjacka,svarta byxor,sunkiga träningsskor.blå crosshjälm,blå/svart väska
åkte på en svart suzuki ts nu mycket repig bulig och sne
vit kring 170cm mörkhårig skäggstubb stora pupillrar pratar oförståligt(eller skriker)
ps han var en sån där flaxig kille!
klart slut peter
Last edited: