När jag kom ned till hojen (står i låst parkeringsgarage i stan) för att ta ut den för första gången i år, så såg allt ut som det skulle vid första anblicken. Men när jag skulle stoppa nyckeln i låset såg jag att något var fel. Något kriminellt slödder har kört ner något metalliskt i styrlåset och försökt vrida om. Utan att lyckas. De två andra låsen hade de inte rört verkar de som. Nu får man förstås inte ner nyckeln. Har polisanmält det hela och försökt få tag på försäkringsbolaget (Folksam) som dock verkar lediga idag.
Eftersom jag lider av grav TCP (tumme centralt placerad) när det gäller reparationer undrar jag om någon har några allmänna rekommendationer på hur man ska hantera detta? Finns det någon chans att man fixar detta själv? Någon uppskattning på reparationskostnad?
Är det förresten någon som vet självrisken för stöldförsök hos Folksam? Har inte mitt försäkringsbrev tillgängligt.
Eftersom jag lider av grav TCP (tumme centralt placerad) när det gäller reparationer undrar jag om någon har några allmänna rekommendationer på hur man ska hantera detta? Finns det någon chans att man fixar detta själv? Någon uppskattning på reparationskostnad?
Är det förresten någon som vet självrisken för stöldförsök hos Folksam? Har inte mitt försäkringsbrev tillgängligt.