Stöldförsök/sabotage - styrlås paj.

• Thread starter Thread starter lee
  • Start date Start date

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
När jag kom ned till hojen (står i låst parkeringsgarage i stan) för att ta ut den för första gången i år, så såg allt ut som det skulle vid första anblicken. Men när jag skulle stoppa nyckeln i låset såg jag att något var fel. Något kriminellt slödder har kört ner något metalliskt i styrlåset och försökt vrida om. Utan att lyckas. De två andra låsen hade de inte rört verkar de som. Nu får man förstås inte ner nyckeln. Har polisanmält det hela och försökt få tag på försäkringsbolaget (Folksam) som dock verkar lediga idag.

Eftersom jag lider av grav TCP (tumme centralt placerad) när det gäller reparationer undrar jag om någon har några allmänna rekommendationer på hur man ska hantera detta? Finns det någon chans att man fixar detta själv? Någon uppskattning på reparationskostnad?

Är det förresten någon som vet självrisken för stöldförsök hos Folksam? Har inte mitt försäkringsbrev tillgängligt.

Beror på om du vill ha olika nycklar till tändning, tank och kuts/sadellås. En låssats kostar inte gratis men kanske betalar sig när du ska sälja + att du slipper en extra nyckel.

självrisken för stöld hos folksam är 3000:- men om det räknas in som stöldförsök eller sabotage vet jag inte

Efter lite fipplande och assistans har jag nu fått ur skräpet som visade sig vara en halv skruv. Antar att den gick av under stöldförsöket, jag hittade den andra delen på golvet. Låset funkar, men man får lirka lite med det ibland. Tack för tipsen.

lee skrev:
Efter lite fipplande och assistans har jag nu fått ur skräpet som visade sig vara en halv skruv. Antar att den gick av under stöldförsöket, jag hittade den andra delen på golvet. Låset funkar, men man får lirka lite med det ibland. Tack för tipsen.

Pröva lite olja, kanske bara kärvar.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...