Stöldförsök / koll under överdraget - Malmö

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Håll koll på era hojar nu i Malmö, kom precis hem från jobbet och ser mitt överdrag halvvägs borttaget, sen har man fått höra mitt Abus Detecto och förmodligen lämnat. Överdraget var orört i morse, så det har skett under dagen.

Min hoj står i garage som bara boende i fastigheten har tillträde till, Västra Hamnen i Malmö.

Nu blir det flytt till annan adress med en gång.
 
Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Har min höj några kilometer bort från din. Är riktigt nöjd, det är ett ganska diskret garage samtidigt som det är svårforcerat. Har haft samma plats de senaste tre åren och har aldrig märkt av något skumt.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Har min höj några kilometer bort från din. Är riktigt nöjd, det är ett ganska diskret garage samtidigt som det är svårforcerat. Har haft samma plats de senaste tre åren och har aldrig märkt av något skumt.

Nä jag har inte haft något intresse än, men har iofs fram till nu haft lite äldre grejer. Nu står hojen på en mycket tryggare plats iaf.
Ska gå ner i garaget sen och ställa min cykel på hojplatsen bara för att jävlas om de skulle komma tillbaka i kväll. :)
 

Sebastian_K

Nybörjare
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Gävle
Hoj
1996, Honda XRV750, KTM 990 Adventure 2012
Det kan ju faktiskt ha varit någon som bara var lite nyfiken och ville titta lite på hojen utan någon målsättning att stjäla den.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Det ju inte särskilt smart att lämna tecken på att man har varit framme och tittat under överdraget. Det kan ju vara så att personen i fråga som gjort det har blivit överraskad av någon som passerat förbi. Bättre att ta det säkra före det osäkra. Det kan ju som sagt vara en nyfiken person som bara lyft för att titta, men det kan ju också vara någon som har ett uppsåt att stjäla. Är det det senare borde man ha sopat igen spåren genom att sätta tillbaka överdraget som man fann det. Att man inte gjort det väcker oro. Hade antagligen också flyttat hojen om jag kände minsta osäkerhet på hur det ligger till.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Det kan ju faktiskt ha varit någon som bara var lite nyfiken och ville titta lite på hojen utan någon målsättning att stjäla den.

Eftersom skivbromslåsets larm förmodligen börjat tjuta så har man väl stuckit. Visst kan det vara någon nyfiken, men det är bara vi boende som har fordon och tillgång därnere, förstår inte varför man ska börja slita i ett kapell på sin grannes hoj bara för man är nyfiken?

De flesta av mina grannar som är motorintresserade brukar ju komma och snacka när vi möts därnere. Dessutom har hojen stått hela sommaren och fram till för någon vecka sedan utan överdrag, så det har ju funnits alla möjligheter till att titta. Nä det luktar stöldförsök eller rekning lång väg.

Det har tidigare varit stölder i garagen häromkring, väldigt tydliga beställningsjobb på exklusiva BMW-fälgar tex.

Flyttade hojen direkt igår till annat garage, samt ställde min trampcykel på platsen bara för att jävlas tillbaka. :D
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Det kan ju faktiskt ha varit någon som bara var lite nyfiken och ville titta lite på hojen utan någon målsättning att stjäla den.

Tvivlar. Det är oavsett egenmäktigt förfarande och i princip lika illa. Pilla inte på mina saker för helvete! :mad:
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Gemensamma garage kan i princip vem som helst få tillgång till, så jag tycker du gjort väldigt rätt som flyttat hojen. Du skulle ha en rörelseaktiverad kamera och strålkastare riktad mot din velociped med. ;)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top