Stöldförsök, idioter !!!!!!!!!!!!!!

izznix

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2003
Hoj
Daytona 650
Tjena

Lite butter idag, kommer ut till hojen å tänkt åka lite goa vägar... när man upptänker att kapellet är borta.. vafan!!! jaja.. sånt händer väl... :kocko

det var dock mer.. :mad: :huvet

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

05.jpg

06.jpg

07.jpg

Jag tog hem hojen för att ta ur och ladda batteriet under natten, kanske det som gjorde att de inte kom iväg då det var i mitt kök.

FAN! Tjuvjävlar!!! :fatta!

Blir larm nu i alla fall.... å massa andra utgifter i form av rep. kostnader/självrisker :död

Vad säger man....

/Ola

Jag blir så trött på folk.... Hela vårat samhälle har ju rasat ihop. Har folk ingen moral längre?

Blir så trött på personer som inte kan skilja på ditt å mitt :mad:
Tur att du hade ett lås på bakre skivan oxå!!

Firefly skrev:
Jag blir så trött på folk.... Hela vårat samhälle har ju rasat ihop. Har folk ingen moral längre?
Ehmm... Skulle hela samhället falla ihop för att någon försöker sno en hoj?

Jävligt tråkit på hojen, ta ut det på halvförsäkring om du har någon!

/ Hannes

HanneZ skrev:

/ Hannes
Och självrisken kostar?????
Det kostar ALLTID pengar när någon får för sig att mitt är ditt.

HanneZ skrev:

/ Hannes

Jag har helförsäkring på hojen, men blir dyrt som fan i vilket fall

/Ola

Borde vara skottpengar på sånna som gör sånt....

Det kunde ha varit värre, kolla va det kostar att få det lagat innan du tar det på försäkringen..

/Brosan

HanneZ skrev:

/ Hannes

det är väl inte det ända problemet i dagens samhälle ? :3freak

är det bara det du vet om så lever du nog i en kannon stad :tummenupp

edit : synd på hojen :( hoppas det löser sej så billigt sm möjligt.

Last edited:
Samma sak hände mig men jag hade larm så medan de höll på å såga i bromskivan gick larmet, och de blev väl rädda och gav upp. Jag trodde också att nån snål jävel hade snott kapellet först, men det låg i en slänt längre bort.

Larm skyddar!

Edit: Var hände det? Kan vara intressant att veta. Stöldförsöket på min hoj ägde rum på Kungsholmen, rätt nära Kungsholmsstrand där de även har typ flest bilinbrott i hela Sthlm eller nåt...

Last edited:
HanneZ skrev:
/ Hannes

det är väll inte en hoj utan dom snor ju cyklar å saker hela tiden / dom=tjuvarna

trådstartaren du hade nog en jävla tur att du tagit bort bateriet:tummenupp

Jäkligt tråkigt att höra! :mad:

Intressant hur dom har lyckats få av främre skivbromslåset. Så kan man ju i alla fall inte göra med ett lås av hängås-modell, som det du har bak.

Finns det föresten nån fördel med att ha ett sådant lås på bakre skivan, typ som att det är svårare att komma åt med kapverktyg tro?

Fy faaan vad irriterande!

Jag fick själv inbrott i bilen för ett tag sen, så jävla tråkigt.

Kan vi inte lägga ihop till en Sporthoj-spindelmannen som kan springa runt på stan o rädda våra fordon från Adnaners?!
spiderman.jpg

Det där MÅSTE vara ett beställningsjobb. För VEM skulle kunna sälja Daytona-delar?

Finns det ingen annonsmarknad i typ, lettland, estland, polen osv som kan kan hålla ett öga på?

Rasorblade skrev:
Blir så trött på personer som inte kan skilja på ditt å mitt :mad:

Det där har vi ju pratat om förr här på SH, dom kan skilja på ditt å mitt, det är därför dom snor andras saker! :mattias

izznix skrev:
Tjena
Blir larm nu i alla fall.... å massa andra utgifter i form av rep. kostnader/självrisker :död

Du har inte tänkt på att larmet ska ha ström också? Utan batteri är det ganska overksamt... :rolleyes:

Ace Niki skrev:
Samma sak hände mig men jag hade larm så medan de höll på å såga i bromskivan gick larmet, och de blev väl rädda och gav upp. Jag trodde också att nån snål jävel hade snott kapellet först, men det låg i en slänt längre bort.

Larm skyddar!

Edit: Var hände det? Kan vara intressant att veta. Stöldförsöket på min hoj ägde rum på Kungsholmen, rätt nära Kungsholmsstrand där de även har typ flest bilinbrott i hela Sthlm eller nåt...

Det hände på söder, Eriksdahl. Kommer aldrig ha den ståendes här mer kan jag säga. Dock ska larm på den ändå!

Man skulle haft ett larm som skickar SMS till en när det går igång, men det kostar väl multum antar jag.

/Ola

RS "Alex" skrev:
det är väll inte en hoj utan dom snor ju cyklar å saker hela tiden / dom=tjuvarna

trådstartaren du hade nog en jävla tur att du tagit bort bateriet:tummenupp

Tror med det, de har nog inte ens märkt att det varit ett bakre skivbromslås på den, utan de har helt enkelt inte fått igång den.

Tur i oturen...

/Ola

PacMan skrev:
Jäkligt tråkigt att höra! :mad:

Intressant hur dom har lyckats få av främre skivbromslåset. Så kan man ju i alla fall inte göra med ett lås av hängås-modell, som det du har bak.

Finns det föresten nån fördel med att ha ett sådant lås på bakre skivan, typ som att det är svårare att komma åt med kapverktyg tro?

Anledingen till att jag har ett sådant fram var att den förra hojens bromsskriva såg ut som den gjorde. Det bakre låset är enklare att attackera "bygeln" på, men eftersom det sitter bak blir det väldigt svårt att komma åt. Hade jag däremot haft det fram tror jag inte det varit mycket svårare att få upp. lite hårdare material än pre-bromsskiva klart..

Detta bakre låset prutade jag till mig när jag köpte hojen, detta är jag glad för idag. Tror inte jag hade gått å köpt mig ytterligare ett lås annars.

/Ola

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...