Stöldförsök i Sundbyberg!

Chrill-e

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2006
Hoj
Triumph Street Triple - 08
Satt vid datorn och kände att det luktade bränt, när jag kollar ut genom fönstret står det en blå skåpbil och 2 personer precis redo att lasta in hojen i bilen:mad:. jag tog registrerings numret och skrek till, när jag kom ner hade dom tyvärr hunnit därifrån, men som tur va stog hojen iaf kvar!:yoparty så se upp i stockholmstrakten.

Allt hände för ungefär 15 minuter sedan..

Blå skåpbil reg nr MZN 851

//Chrille

Sökte på reg nr på transportsstyrelsens sida men fick upp detta "Fordonsuppgifter kan ej hämtas: Det registreringsnummer som du angivit finns inte i vägtrafikregistret. Kontrollera numret och försök igen. Felkod (5208)."

Är du säker att du fick rätt regg nr?

Nej, inte helt säkert kan ha varit PZN/M såg inte helt klart då jag stog i dålig vinkel :död

Kan väl slängt på flask/egen-gjord skylt också?

Hade dem kapat låsen på hojen eller? Sjuk jävla flyt har du i alla fall. Hoppas du polisanmäler detta... även fast det antagligen inte kommer leda till ett jävla piss

fan va sne jag hade blivit, synd att du inte hade en sån här :kulspruta

[YOUTUBE-ID]8RbL4PwTDsQ[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]LZQR3RjXXno[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Nee dom hade inte kapat låset, när jag tittade ut hade dom rullat ut en ramp från bilen och var på väg att lyfta in den ..:mad:

Du har en skyddande ängel som vakar över dig antagligen

Tjöp!
[YOUTUBE-ID]pMkV8E2re9U[/YOUTUBE-ID]
Fan en sån där plus "tresspasser will be shot!"-skylt så är man säker :D

Synd att Sverige har sånna fucked lagar så man antagligen blir åtalad för mord/dråp/grovt vållande till annans död om man kör en sån som säkerhetssystem mot tjuvar....

Kan iofs bli lite jobbigt om man råkar glömma att larma av den när man ska hämta hojen själv också :näsblod

Last edited:
Bara att ringa närmaste Samsungåterförsäljare och fråga.
Jag tänkte åka förbi Elgiganten ikväll och kollar hur många de har på lager :tummenupp

Nej, inte helt säkert kan ha varit PZN/M såg inte helt klart då jag stog i dålig vinkel :död

Inget av regnummerna gav något.. Surt. Tur att dom inte lyckades ta hojen iaf. Men vore jag du hade jag haft bra uppsikt över den hädanefter eller bara monterat ett larm så du hör om någon är på den.

Inget av regnummerna gav något.. Surt. Tur att dom inte lyckades ta hojen iaf. Men vore jag du hade jag haft bra uppsikt över den hädanefter eller bara monterat ett larm så du hör om någon är på den.

Ska köra upp den till landet nu till helgen så den får stå där över vintern, sen får jag väl skaffa nånting liknande när säsongen börjar igen ..

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back