Shit nu sitter man på helspänn. Har hojen stående här utanför nu igen, men nu står den fastkedjad med ett ABUS 59 Extreme i en lyktstolpe. Skivbromslås, larm och ett kapell över sig. Snackat lite med grannarna också, så dom vet vem som får pilla på cykeln och vem som ska låta bli. Och går larmet igång nu, så har tjuven längre att springa än jag innan han försvinner ur sikte ifrån fönstret.
Funderar på om jag ska springa mot ytterdörren med engång eller mot fönstret nästa gång det börjar pipa. Finns ett fönster i trapphuset också, så det kanske blir dit iallafall.
Men kommer ju inte kunna sova ordentligt inatt, ligga och lyssna efter ljud å grejer. Men det kommer bara vara essingeleden man hör.
Funderar på om jag ska springa mot ytterdörren med engång eller mot fönstret nästa gång det börjar pipa. Finns ett fönster i trapphuset också, så det kanske blir dit iallafall.
Men kommer ju inte kunna sova ordentligt inatt, ligga och lyssna efter ljud å grejer. Men det kommer bara vara essingeleden man hör.