Stöldförsök i Falun

vet inga från hosjö, men vet några små äckel som bor i bjursås som håller på och snor grejer av allt folk. dom är mellan 14-15.. dom har även snott en mc från bjurs med blev påkommna av någon.

så om någon är intreserad av att... ja... penetrera deras små chokladgrottor med valfritt föremål så äre bara att skicka PM så får ni namn och adress..
lika bra att stoppa dom i tidig ålder.

Fan om jag skulle komma på någon liten jävla tattare med att försöka sno min hoj, så skulle jag käka upp fanskapet, skita ut honom och käka upp honom igen.

En kätting med hänglås, ett styrlås och ett bromsskivelås räcker nog inte för att stoppa asen. Så länge jag har bilen och hojen i garaget samtidigt är det dock omöjligt stt sno hojen, då man först måste flytta bilen för att ens få ut hojen. Fast man ska aldrig säga aldrig... Förbannade jävla tattartjuvpackhorungar.

Vill påminna om att det faktiskt är hastighetsvecka. Så ingen tror att pliten latar sig...

hehe jadu då måste dom ha gömt sig i kameraskåpen då för jag har fan inte sett nån..... och jag har kört mycke denna veckan...

mm verkar inte som om polisen bryr sig direkt mkt, ringde 112 för ett par veckor sedan och det gick fram 24!!!!!!!! 24 signaler innan någon svarade, hade nog känns som en mindre evighet för en som haft riktigt jävla bråttom efter exempelvis ambulans.

Och ja jag räknade signalerna :) jaja lite o göra eller letar bara efter något att klaga på men vafan.

Nix, ringde polisen när jag sprang på en biltjuv som var i full gång för ett par månader sedan. Polisen svarar:
P: -Är det ett pågående brott?
J: -Ja det är det, han har precis flytt i en svart volvo 480 med regnr <xxxyyy>
P: -Oj, då ska vi inte ta en anmälan, bäst jag kopplar dej till ledningcentralen (eller nåt liknande) så vi kan se om har några bilar i närheten! Jag kopplar dej på en gång, dröj kvar och låt det ringa några signaler för det kan dröja lite innan dom svarar...
J: Jaha, jag väntar kvar då..
<KOPPLAS>
Det ringer 1 minut
Det ringer 3 minuter
Det ringer 5 minuter
Det ringer 10 minuter
Det ringer 15 minuter
Det ringer 20 minuter
Jag lägger på luren och jagar fatt ägaren till den drabbade bilen och förtäljer detaljerna...

Vad ska man säga.... suck :huvet :gnissla :mad:

Nå, hur har det gått med alla hojtjuvar i Falun? En polare blev nyligen av med sin KTM 450 EXC -06 som fanns i Hosjö, någon som vet vart den kan finnas eller vilka som snodde den?

Om inte annat kan jag upplysa er andra om att titta i Toftbyn om ni blivit av med något fordon på sistone... En stulen fyrhjuling hittades nyligen där av sin rättmätige ägare.

Är det spikat datum för rättegång?

Hoppas de asen får så det svider, men tyvärr brukar ju inte detta vara fallet..

Gå ihop ett gäng och bläng lite på dom när dom kommer ut från rättegången.

Då vet dom att ni vet vilka dom är, för dom verkar inte vara dom som förstår att dom gjort fel och inte gör det igen...:huvet

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla