Stöldförsök/hojstölder i Växjö?

All_to_slow

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2003
Hoj
Såld
Blev utsatt för stöldförsök i Växjö förra veckan (hojen inlåst i garage +låst med klass tre kätting i bakhjul/ram och styrlås) har även hört 3st andra hojar som blivit utsatta för försök där tjuvarna oxå torskat på styrlåset, sitter nu och funderar på om det är någon liga som e i farten här i växjö?? Hörde även att Mickes motor (mchandlarn här i växjö) hade haft inbrott och försök till tillbehörs stöld, dock så satte väktarna stopp för detta... Så tips till växjöbor med omnejd LÅS fast era hojar ordentligt...

Någon mer som blivit utsatt?

Stölder är väl tyvärr ganska vanligt både i Växjö och på andra ställe...Det :kulspruta för lite som bekant.
Var det vid en villa eller hyresfastighet?

Hyres fast... Funderar nästan på att köpa en villa och bygga ett inbrottsäkert garage bara för att få ha hojarna i fred..

Vafan....

Iofs bor jag utanför storstan, men jag förvarar min Blade olåst med nycklarna i, i ett vanligt garage som man bryter upp på 10 sek...

elmgren skrev:
Vafan....

Iofs bor jag utanför storstan, men jag förvarar min Blade olåst med nycklarna i, i ett vanligt garage som man bryter upp på 10 sek...

Ja det kan nog vara läge att börja låsa nu innan det e för sent... mina föräldrar blev av med två mountainbikes samma vecka som jag hade stöldförsök.. och de bor ändå 2mil utanför stan i en liten håla med 100invånare... vart e världen på väg??

Man får helt enkelt lägga mer tid och pengar på att låsa grejerna, även planera så mycket som möjlligt för att inte ha grejorna på "fel ställe" över natten. Trist men nödvändigt. :näsblod

Jag ska fan gjuta ner en stor pelare i garagegolvet, kedja fast med 3 ASBUS-kedjor, ha dubbla hänglås på garaget och massvis med larm..

Bäst hade väl vart å ha en hagelbössa riktad mot dörren som går av när någon öppnar dock!

von reisen skrev:
Man får helt enkelt lägga mer tid och pengar på att låsa grejerna, även planera så mycket som möjlligt för att inte ha grejorna på "fel ställe" över natten. Trist men nödvändigt. :näsblod

Jag hade ändå bilen parkerad utanför hojen inne i garaget så om de hade lyckats få upp styrlåset och lyckats bära bakänden på hojen så hade de endå varit tvungna att ta sig in i bilen o putta undan den oxå

Försvinner ens hoj i Växjö stad så kan man ju börja leta på Hovshaga, Araby och Dalbo!

elmgren skrev:
Jag ska fan gjuta ner en stor pelare i garagegolvet, kedja fast med 3 ASBUS-kedjor, ha dubbla hänglås på garaget och massvis med larm..

Bäst hade väl vart å ha en hagelbössa riktad mot dörren som går av när någon öppnar dock!

Abus har en låsmojän som man sätter fast i betonggolv med expandrar och sedan inte kan få loss... Men tyvärr har jag asfaltsgolv i mitt garage tror inte det funkar lika bra

All_to_slow skrev:
Blev utsatt för stöldförsök i Växjö förra veckan (hojen inlåst i garage +låst med klass tre kätting i bakhjul/ram och styrlås) har även hört 3st andra hojar som blivit utsatta för försök där tjuvarna oxå torskat på styrlåset, sitter nu och funderar på om det är någon liga som e i farten här i växjö?? Hörde även att Mickes motor (mchandlarn här i växjö) hade haft inbrott och försök till tillbehörs stöld, dock så satte väktarna stopp för detta... Så tips till växjöbor med omnejd LÅS fast era hojar ordentligt...

Någon mer som blivit utsatt?

Jag har det bästa stöldskyddet, en fzr1000.. Kan ställa den på gatan med nycklarna i över natten, ingen som vill ha den endå :D

Bjorn.H skrev:
Jag har det bästa stöldskyddet, en fzr1000.. Kan ställa den på gatan med nycklarna i över natten, ingen som vill ha den endå :D

Hahaha :hihi får nog se till att skaffa en sån då... om inte annat så kan man ju kedja ihop min hoj med den...

Första dagen på semestern ringde garagepolaren från jobbet och sa att vår garageport var inkörd(!)

Jag kastar mej i kläderna och kan bara konstatera att vår garagedörr har delat sej på mitten i höjdled och med ett präktigt fotavtryck en bit upp, det var bara att gå rakt in.

Jaha, tänkte jag, som har "verkstan" och bilen i samma bås, bara att ringa polis och försäkringsbolag.

Döm om min förvåning när allt var orört och den trasiga dörren hade stannat 1cm från bilen, hojarna oskadade(?)
Troligen har de blivit skrämda och gett sej av.

Jag bara hatade och tänkte på allt trassel om de hade lyckats :kulspruta

Spenderade 2 dagar med att bygga larm med uppringare, expander o kätting påG, det är så mycket jag kan göra för min "sinnesfrid" :hihi

Hörde senare att någon gått in i ett annat garage veckan innan på samma sätt och knyckt stereos :rolleyes:

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back