Stöldförsäkra RR-hoj?

crallan

#73 250R
Gick med
13 May 2003
Hoj
TZ 250 -99
Halloj, slog med tanke på den stundande Brnotrippen en signal till IF Försäkringar för jag tyckte det skulle kännas skönt att ha hojjen stöldförsäkrad när man är där...
Döm om min förvåning när det visar sig att den enda försäkring man kan teckna på en Tävlings MC är trafik! :confused:
Han hävdade dessutom att det var lag på att ha trafikförsäkring även på oregistrerade fordon, även cross osv. Är det bara jag som har missat detta?? Har ni andra trafikförsäkrat era hojjar?
Eller har ni tipps på var man kan Stöld/brandförsäkra?
HJÄÄÄLP

Det är han som snurrar lite. Be att få tala med en expert. Jag har min försäkrad hos LF och då sa de samma sak till en början och jag fick förklara att den inte går att gatregistrera. De lägger dem under mini-cross eller liknande för oregistrerade fordon.

crallan skrev:
Halloj, slog med tanke på den stundande Brnotrippen en signal till IF Försäkringar för jag tyckte det skulle kännas skönt att ha hojjen stöldförsäkrad när man är där...
Döm om min förvåning när det visar sig att den enda försäkring man kan teckna på en Tävlings MC är trafik! :confused:
Han hävdade dessutom att det var lag på att ha trafikförsäkring även på oregistrerade fordon, även cross osv. Är det bara jag som har missat detta?? Har ni andra trafikförsäkrat era hojjar?
Eller har ni tipps på var man kan Stöld/brandförsäkra?
HJÄÄÄLP

Har min ZX10 försäkrad hos LF (Stöld/Brand/Glas/Transport) 900:- nånting /år....

Goodstuff skrev:
Det är han som snurrar lite. Be att få tala med en expert. Jag har min försäkrad hos LF och då sa de samma sak till en början och jag fick förklara att den inte går att gatregistrera. De lägger dem under mini-cross eller liknande för oregistrerade fordon.

Jag tyckte också att det verkade märkligt och ringde igen, till en annan handläggare, men fick samma svar. Jag försökte förklara med gräsklippare och allt möjligt, men det spelade ingen roll... :död Jag ringer LF..

Du kan ju via Svemo försäkra för brand/stöld/transport. Var en tråd uppe om det för ett år sedan. Har för mig att man helt enkelt sa att hojen var värd X antal kronor och fick då ett fast pris för det.

Min är oregistrerad och försäkrad hos trygg hansa, brand, stöld, skadegörelse och transportskada har jag för mig täcks av försäkringen. Kostar 150-200 kr i månaden tror jag.

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back