Stöldförsäkra banhoj?

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Ptja, som rubriken säger, hur gör man det? Eller täcks den in av hemförsäkringen när den står i ett garage som jag hyr även om den inte är i anslutning till hemmet? Hur gör alla ni andra?

Har tecknat en extra försäkring på garaget som täcker allt däri verktyg hoj mm

Garageförsäkring hos IF. Fast min banhoj är gatreggad. Vet inte hur det funkar med ej regbara hojar.

Rätt term är avställningsförsäkring och då måste hojen vara registrerad och avställd. Om inte detta går så tror jag man får prata med sitt försäkringsbolag om hur man täcker lösöre i hemförsäkringen av det värde som en motorcykel har. Jämför om man har en åkgräsklippare eller annat dyrt i garaget, dock så tror jag FB har svårt att fixa en sådan försäkring då en MC enligt dom är ett motorfordon och för såna finns alltid en "annan" försäkring.

Det är en knepig situation, posta även frågan i Racingforume, där bör det finnas folk som har koll.

Ser ut att få bli någon extra försäkring som pitbull sa, eftersom ramnumret på hojen är xxxxx-xx-xxxx-xxxx x) Får posta vidare i racingforumet så får vi se, tack för svar!

Hej,

Jag har min racehoj försäkrad hos LF. Den är inte regbar och jag fick själv bränna in ett nummer i ramen som de gav mig. Försäkringen täcker brand, stöld och transport.

Kostar strax under 200 spänn i månaden.

Mvh,

Rickard

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...