Stölder på BIKE Demonteringen

Sören

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB 750 -74, Honda CB 1100 F -83 med flera
Jag har råkat ut för en del stölder på BIKE Demonteringen, kanske kan alla ärliga knuttar på detta eminenta forum hjälpa mig.

Framfälg med skivor från en GSX 600 F
Stals i slutet av Juni

Framfälg med skivor och ok från en RF 900 R -95
Stals natten mellan 9-10 Augusti

Var gärna uppmärksam på om någon vill sälja dylika grejer till er eller någon av era vänner. Dessa typer av tjuvar är samma folk som utan tvekan skulle stjäla er egen hoj, så tveka inte att sätta dit dem.

Upplysning som leder till återfinnandet ger hittelön!

Sören Johnson
0520 – 48 80 39
demontering@biketrollhattan.se

PS. Om ni som snott grejerna läser detta så behöver ni inte bemöda er att i fortsättningen kolla vad jag har på baksidan, så tillvida ni inte vill bli filmade!

Hur vet man om grejerna är stulna , det finns ju andra GSX600F och RF900 delar . :va
Jag menar det finns ju inget kännetecken (som ram och Motor Nr) som gör dom unika.

Finger avtryck och DNA kanske funkar.

2ono skrev:
Hur vet man om grejerna är stulna , det finns ju andra GSX600F och RF900 delar . :va
Jag menar det finns ju inget kännetecken (som ram och Motor Nr) som gör dom unika.

Helt klart är det mer eller mindre omöjligt att identifiera grejer, men det kan dock löna sig att som mekande knutte hålla ögonen öppna när det gäller folk som man misstänker ha kommit över grejer på ett oärligt sätt eller när man ser annonser med extremt låga priser.

600:an han och bli fotad så där har jag en bild från framhjulet, jag har dock inte en aning om hur man lägger ut en bild här i forumet.
Den fälgen är lila och skivorna är väldigt borrade.

Vart tar grejerna vägen ?

Generellt tror jag att det cirkulerar mkt stöldgods överallt.

Det måste vara svårt att sätta dit nån som säljer utan inköps kvitto och vem begär det???.

Killen med sin krachade sporthoj i desperat behov av delar men lite pengar, det är är ju givet ??.

Man förstår varför försäkrings kostnaderna är som dom är. :rolleyes:

Det är väldigt illa att folk inte vet vad som är deras och inte deras!

Tänk va billiga försäkringarna skulle va om folk lät bli sakern.

2ono skrev:

Hmm.. skumt inlägg.

2ono skrev:
Det måste vara svårt att sätta dit nån som säljer utan inköps kvitto och vem begär det???.
QUOTE]
Inte ofta, men jag skrev kvitto till en som köpte en tank av mig så det händer iaf.

aquablue skrev:
Det är väldigt illa att folk inte vet vad som är deras och inte deras!

Tänk va billiga försäkringarna skulle va om folk lät bli sakern.

Jo men tänk va billig försäkringen skulle varit om det vart normala priser på hojdelar, då hade inte sakerna haft något värde för mr tjyyv! minsta lilla skråma och det kostar 40-50000 för bolagen att laga en hoj :3freak

Sen vet jag inte vad kvitto spelar för roll, grejerna kan ju lika gärna vara snodda med ett skrivet kvitto.

Att försäkringarna är så dyra är inte speciellt relaterat till stölder. Stölderna är småpengar jämfört med de som kör omkull och blir förlamade, där pratar vi miljonbelopp medans en stulen hoj är 100 000. Så att försäkringarna skulle sjunka bara för att Stölderna minskar finns inget belägg för. Sen är det naturligtvis jäkligt trist när folk inte ser skillnad på mitt o ditt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT