stöld

GSX-R Micke

ADHD member
Gick med
28 Oct 2003
Hoj
GSX-R 1000 -03 TRE
ja hade en CR 125 -92 som blev stulen ur en lagerlokal å då påstår länsförsäkringar att de finns en viss försäkring för crossar men ja har för mig att man fick ta en fösäkring som täckte skador å så när man är licenserad förare å att de inte finns nån stöldförsäkring till crossar utan att de ska gå på hemfösäkringen för man har ju inget reg. nr på dom!! har nån annan råkat ut för liknande så vore ja tacksam för svar...

Hemförsäkringen täcker inte oregistrerade motorfordon. Det finns en särskild försäkring som täcker det. Tyvärr så har jag inget positivt att berätta för dig.

mheel skrev:
Hemförsäkringen täcker inte oregistrerade motorfordon. Det finns en särskild försäkring som täcker det. Tyvärr så har jag inget positivt att berätta för dig.

Kan tyvärr bara bekräfta. Finns särskild stöldförsäkring för oregistrerade fordon. Du kan t.o.m. trafikförsäkra en oreggad cross (hur konstigt det än låter). Det skulle gälla om man tex kör på en bil i depån på crossbanan.

ja vet ju vem som snott den å så men ja får ju inte dra dit å hämta skiten precis å snuten har lagt ner utredningen nu... så om ni har några prylar som står i ett förråd eller i ett lager så täckna en försäkring för dom ifall ni blir bestulna på grejerna... jag får inte ut ett skit på mina stero prylar å så bara för att de e stöld begärligt gods!! får ut för kosta boda glas, matberedare å en soffa... känns som att man inte ens har nån lust å lämna in anmälningsblanketten längre!! :mad: :mad: :mad:

GSX-R Micke skrev:
ja vet ju vem som snott den å så men ja får ju inte dra dit å hämta skiten precis å snuten har lagt ner utredningen nu... så om ni har några prylar som står i ett förråd eller i ett lager så täckna en försäkring för dom ifall ni blir bestulna på grejerna... jag får inte ut ett skit på mina stero prylar å så bara för att de e stöld begärligt gods!! får ut för kosta boda glas, matberedare å en soffa... känns som att man inte ens har nån lust å lämna in anmälningsblanketten längre!! :mad: :mad: :mad:

Vadå får inte??? Åk o hämta den o ta med dig ngra polare bara..
Gör det eller loosa stålarna, bara o välja..

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!