Stöld"skydd"

• Thread starter Thread starter Rickster
  • Start date Start date

Rickster

Guest
Förresten, om man "måste" ha hojen utomhus över natten, räcker det med rattlås (STYRLÅS) och skivbroms låset, eller bör man ha en kätting så hojen är fast i något också. Eller ska man ha ngn sorts larm ovs.

Tänkte på det, för har garage där jag själv bor, men tänker på om man är iväg någonstans över natten o dyl.

tack på förhand

// Rick

Last edited:
...

Eldstorm skrev:
Rattlås på hoj fungerar kanon... :rolleyes:

Haha komiker,,nee men seriöst. Vafan man kan inte ens ställa en fråga här utan folk ska börja idiotstämpla en

Man bör tåla ett visst mått av ironi.... :hej
Kolla med försäkringsbolaget vad de kräver. Normalt är det 2 lås detsom krävs. Kedja omkring ett "fast" föremål är att föredra men ändå ingen egentlig säkerhet.

...

Eldstorm skrev:
Man bör tåla ett visst mått av ironi.... :hej
Kolla med försäkringsbolaget vad de kräver. Normalt är det 2 lås detsom krävs. Kedja omkring ett "fast" föremål är att föredra men ändå ingen egentlig säkerhet.

Jo 2 lås kräver dom ju,,men tänker mer på vad som kan hjälpa till och avskräcka eventuella tjuvar. Visst vill dom, så finns det alltid ngn som kan ta dom om dom e envisa nog. Men, men,,,man måste ju ändå försöka.

Jag har bytt "rattlåset" nu haha, så slipper man bli mobbad

Rickster skrev:
Jo 2 lås kräver dom ju,,men tänker mer på vad som kan hjälpa till och avskräcka eventuella tjuvar. Visst vill dom, så finns det alltid ngn som kan ta dom om dom e envisa nog. Men, men,,,man måste ju ändå försöka.

Jag har bytt "rattlåset" nu haha, så slipper man bli mobbad

vill någon pilla/stjäla din hoj & är installd på att göra detta, så gör dom det oavsett hur många lås du har.. tyvärr

det bästa e att inte ställa den "synlig"

garage, eget soprum, mc förråd, garderoben.

tyvärr har jag samma problem när jag vill dra till Gbg över en helg, men soprum har ju alla. då är det bara ett fåtal personer som ser den.

Funderade lite om en liknande sak och frågade mitt försäkringsbolag om styrlås och sånt, det något tvekande svaret jag fick var att det skulle räcka med styrlås (rattlås :tungan ) och tändningslåset!? Är det där med skivbromslås/ kedja i skyddsrumsdörren helt överreklamerat eller gäller inte tändingslåset hos alla bolag? Kanske dom lurade mig en gång till? (premien har dom redan blåst mig på, :hihi )

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti