Stöld försök...

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Blev inatt uppdragen ur min egentligen ganska ovesentliga skönhetssömn för att jaga bovar mitt i natten :3freak

Sov över hos en polare och mitt i natten störtar hans farsa in i rummet och ropar att det är tjuvar på gården. Och Karrusellen var igång...

Två killar, med invandrar bakgrund, en större "musklad" man i röd t-Shirt och rakat huvud försökte tillsammans med sin kortare kompis iklädd en vit eller ljusare tröja, även denna killen med invandrar bakgrund, sno en Honda Transalp ute i Högsbo/Flatås inatt. Konstigt nog lät de bli både min hoj och polarens R6a :va

De två bovarna han smita från platsen efter att de knäckt styrlåset och släpat in hojen på gården. När Polisen kom var de tillsynes borta. Men strax efter skymtades mannen med den röda tröjan uppe på ett av bildäcken i området. Polisen hittade honom tyvärr inte trots sökande med hund. :brinnerup

Så bor du i området kring Flatås/ Högsbo kring "Kapplandsgatan" så lås din hoj ordentligt!

Ikväll ska jag installera larmet på min hoj :)

Miss_Orchidee skrev:
Blev inatt uppdragen ur min egentligen ganska ovesentliga skönhetssömn för att jaga bovar mitt i natten :3freak

Sov över hos en polare och mitt i natten störtar hans farsa in i rummet och ropar att det är tjuvar på gården. Och Karrusellen var igång...

Två killar, med invandrar bakgrund, en större "musklad" man i röd t-Shirt och rakat huvud försökte tillsammans med sin kortare kompis iklädd en vit eller ljusare tröja, även denna killen med invandrar bakgrund, sno en Honda Transalp ute i Högsbo/Flatås inatt. Konstigt nog lät de bli både min hoj och polarens R6a :va

De två bovarna han smita från platsen efter att de knäckt styrlåset och släpat in hojen på gården. När Polisen kom var de tillsynes borta. Men strax efter skymtades mannen med den röda tröjan uppe på ett av bildäcken i området. Polisen hittade honom tyvärr inte trots sökande med hund. :brinnerup

Så bor du i området kring Flatås/ Högsbo kring "Kapplandsgatan" så lås din hoj ordentligt!

Ikväll ska jag installera larmet på min hoj :)

Fint att stöldförsöket blev avbrutet, men några saker jag inte inte riktigt förstod i texten ovan.

a) Vad var det som fick tjyvarna att ta till flykten?

b) Varför släpade de in cykeln på gården? Stal de cykeln ifrån gatan? Bor de där?

flugan skrev:
Fint att stöldförsöket blev avbrutet, men några saker jag inte inte riktigt förstod i texten ovan.

a) Vad var det som fick tjyvarna att ta till flykten?

b) Varför släpade de in cykeln på gården? Stal de cykeln ifrån gatan? Bor de där?
a) Polaren och hans farsa rusade ju ut så fort dom kunde och då drog tjuvarna, sen kom den store killen med röd tröja tydligen tillbaks

b ) Hojen stod på ena sidan hyreshuset och dom släpade in den på gården, alltså till andra sidan av huset, varför kan jag inte för mitt liv begripa för det hade ju vart enklare att bara rulla ut på vägen och dra sin kos :va

Blir ledsen då jag hör om sådanna typer bor inte långt därifrån å jag har luftgeväret redo för eventuella visiter nattetid :mad:
Blev nyligen av med min förra hoj iofs inte hemma men jag skall hålla ögonen öppna :tummenupp

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8