Stöld av mitt tvättmedel HÄMND

klortabletter tycker jag räcker gott och väl, men detta ska du hälla i en paket "color" tvättmedel, och inte ett tvättmedel som är till för vittvätt

En sak som kanske inte ska glömmas i sammanhanget e att det kan baktända med... Gamla hilda 86 år som e så glad för att hon fått en present av barnbarnen som de själv gjort i textilslöjden.

Eftersom hoon inte ser så bra så tar hon paketet som står precis framför sig (som hon tror e sitt) och tvättar denna "present"....

Tänk efter före bara....

Fluffig skrev:
Hemma använder jag kaustiksoda (eller hushållssoda) i stället för klorin när jag ska få vittvätten riktigt rent. Förr tvättade man just vittvätt med en svagare variant av soda efetrsom det inte luktar lika illa som klorin och dessutom rent otroligt ren tvätt.

Min tvättmaskin har ännu inte mått dåligt av sodatvättarna.
Körde du på både kaustiksoda och hushållssoda eller är du minns du inte vilket du använde?

Under en längre tid har jag haft tvättmedlet där, konstant(vilket det skall ändras på). Det jag dock glömde att berätta är att morsan äger hyreshuset som jag bor i så jag vill ju inte stöta mig jättemkt med ngn och jag vill inte paja ngn tvättmaskin.

Neanderthalaren skrev:
Körde du på både kaustiksoda och hushållssoda eller är du minns du inte vilket du använde?
Samma / lika

Undrar jag med, förvarar du ditt tvättmedel i tvättstugan mellan tvättgångerna eller bara medans du tvättar?

Man kan väl inte bli straffad om man gör nått sånt här? Vet en som skulle hämnas på en tjej som alltid snodde hans öl genom att lägga laxermedel i sina öl nästa gång. :D

Både och

Neanderthalaren skrev:

Jag har kört med bägge dock tar jag betydligt mindre av kaustiksodan än hushållssodan. Vanligast använder jag hushållssoda men ibland får man ta vad man har hemma.
Det är väl just den basiska som hjälper till att få tvätten ren. Förr var det vanligt att man tvättade sina vita kläder med soda, fråga tex farmor.
Jag kanske ska tillägga att jag använder både tvättmedel och soda när jag kör mina reningar.

ultimate_TF skrev:
Man kan väl inte bli straffad om man gör nått sånt här? Vet en som skulle hämnas på en tjej som alltid snodde hans öl genom att lägga laxermedel i sina öl nästa gång. :D

Men man kanske vill tvätta sina kläder med kaustiksoda och klortabletter och kunde inte råför att någon tog ens tvättmedel. :näsblod

seyou skrev:
Men man kanske vill tvätta sina kläder med kaustiksoda och klortabletter och kunde inte råför att någon tog ens tvättmedel. :näsblod

Ja, eller vill dricka sina bärs med laxermedel i. Det blir ju lite mer sprutt på´t. :tomten

ultimate_TF skrev:
Ja, eller vill dricka sina bärs med laxermedel i. Det blir ju lite mer sprutt på´t. :tomten

Är inte det alla gör en fredagsafton. :confused:

Eller har jag fått nånting om bakfoten nu igen. :näsblod

Sån där bakmix skulle kanske göra att personen ifråga låter bli ditt tvättmedel i fortsättningen!

Fluffig skrev:
Jag har kört med bägge dock tar jag betydligt mindre av kaustiksodan än hushållssodan. Vanligast använder jag hushållssoda men ibland får man ta vad man har hemma.

Kaustiksoda är ju väldigt frätande och skadligt att andas in. Är det bra att ha i tvätten? Ingen klåda efter att ha använt underkläder som är tvättade i det där? Annars är ju ett hett tips att tvätta oftare så att den vita tvätten inte är nästintill grå när det väl är dags ;)

Glasfiber-slipdamm skulle visserligen vara mycket effektivt, men det finns kvar i maskinen ett tag. Pulverfärg av någon sort kanske sitter fint?

Ta något som löddrar nå grönjävligt! Kul surprise.

Eller stearin pulver. Borde va lite lagomt svårt att få ur kläderna...

Även jag vill passa på att slå ett slag för natriumhydroxid (kaustiksoda/propplösare). Jag försökte få bort några vinfläckar från en tröja med natriumhydroxid i lösning men där blev istället textilen skör och ännu mer missfärgad.

Förresten om man lämnar sitt tvättmedel i tvättstugan betyder det att det är allmänn egendom.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti