Stöd som lyfter på fotpinnarna

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1
Någon som vet vad för prylar jag kan köpa på någon kedja likt biltema som kan ha samma funktion som följande:

Teleskopstöd
275_041589733_Telmedi.jpg

Bör ju kunna gå att meka ihop något själv?

Finns det stångar med domkraftfunktion kanske?

Borde inte Biltemas 15-222 med ett påsvetsat förlängningsrör och en fotplatta bli en billig lösning? Du kan även ha kvar gängningsfunktionen för att kunna finjustera innan du börjar pumpa. Man kan ha pedal istället för pumpslaften med en returfjäder på. Domkraften kostar 79,90kr/st och övriga delar borde inte bli så dyra.

Biltemas gula pallbockar kör Teddy med. Det funkar skitbra för honom.
Länka mig rätt =)

Borde inte Biltemas 15-222 med ett påsvetsat förlängningsrör och en fotplatta bli en billig lösning? Du kan även ha kvar gängningsfunktionen för att kunna finjustera innan du börjar pumpa. Man kan ha pedal istället för pumpslaften med en returfjäder på. Domkraften kostar 79,90kr/st och övriga delar borde inte bli så dyra.
Har ingen svets o prylar för sådant. Enkelt mek som skruv o mutter funkar dock. Men behöver hitta produkter som kanske redan från början kan göra jobbet..

Last edited:
Ta tripodstöd ex, som de i länken (små) sen skaffar man ett eget rör som är längre. Funkar ypperligt. :tummenupp
Vart hittar jag sådana röra som även har en sorts klyka för att "fånga" fotpinnarna... nu känns det som jag kanske frågar onödiga saker, men vill slippa åka till massa olika ställen i onödan.

Jag skar bara ur det "nya, längre" rörets ovandel i formen av ett "U" så blev det en klyka. Vinkelslip, bänkslip, bågfil eller starka tänder. Annars kan man svetsa på en bit plåt. Röret hittar man hos närmsta järnhandlare.

Vart hittar jag sådana röra som även har en sorts klyka för att "fånga" fotpinnarna... nu känns det som jag kanske frågar onödiga saker, men vill slippa åka till massa olika ställen i onödan.

Ett tips på en gång införskaffa ett rör som du kan köra igenom under exempelvis svingen eller fästena till fotpinnar eller liknande.

Perfekt när du försökt gräva ner hojen under asfalten och den saknar fotpinnar, fästen på svingen etc.

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret