Stöd på zx9r 95

morén

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2009
Hoj
zx9r 1995
hej,när min zx9r står på stödet lutar den hemskt mycket, gör alla de eller de kanske inte ens sitter ett orginalstöd på min utan ett kortare? Vart kan man hitta lite längre universalstöd eller hur ska jag lösa problmet så den inte lutar så mycket?

Det är säkert så att tidigare ägare har höjt bakdelen genom att byta "hundbenen". Då får du automatiskt en kraftigare lutning på hojen.
Min ena ZX9:a så har jag svetsat på en klack längst ner på stödet om ca 2-3cm.
Sen är saken biff:tummenupp

är de bara ta en stålbit o svetsa på eller ? :P och blir det stor skillnad på körningen när "hundbenen" är bytta?

Japp endast en metallstump längst ner. Att man höjer hojen genom byte av "hundben" gör den kvickare vid kurvtagning mm.

När jag hade min gixxer sänkte jag den genom att byta hundben o då fick vi kapa stödet lite. Skulle man höja den till original blir stödet för kort o man får köpa nytt eller lösa själv. Kan ju vara så att din varit sänkt en gång i tiden även om streetfighterGBGs förslag är mer troligt.

När jag bytte hundbenet på min x9 så satte ja dit en bit polymerplast som jag hade filat till.
Gör den med lite större yta än orginalet så slipper den sjunka ner i när du ställer järnhästen på lite mjukare underlag.

Min gamla 96a lutade med som faen, såg inte klokt ut. Farsan kapade stödet och la en bit metall och svetsade ihop allt igen. En runda med vinkelslipen sen färg på det så blev det som nytt.

tack för alla svar, jag lär försöka hitta nån metallstump med en liten fot jag kan svetsa på längst ner

slipa/tvätta noga först, på båda ytor innan du svetsar.. men det förstår du nog redan :)

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard