Står min R1:a felparkerad på bilden??

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Blev lite förbryllad när jag parkerade hojen imorse... :va :gnissla :confused: :dummer

Bifogat

• skum-mc-ruta.jpg
    skum-mc-ruta.jpg
    32.1 KB · Visningar: 1,317
P-plats för mc från skylten och 4m framåt förutom måndagar 9-14 då det råder p-förbud.......eller läser jag fel?

Aaaaaaaah, Ja, den står fel!

Sen, att den står på stöd är just i ditt fall kanske fel, brukar ofta ligga på sidan i en sandlåda. :D

Last edited:
Personen som målade rutan borde alltså få yrkesförbud?

Om man ska leta saker som troligen kan ge böter.
Gulmarkerat på trottoaren, står inget om P-ruta på skylten och då gäller väl parkering efter skylten?..
Jag hade parkerat som du gjort i alla fall.

Jag tycker han som satte ner stolpen tillsammans med trottoarrmålaren skall ha yrkesförbud.

överklaga. teknisätt ja. men 90% av alla som bara glider ditt kliver av lite snabbt hade ställt sig som du.
du borde oxå på peka för dem att skaffa nya målare.

Nej.

Det är en MC ruta så du får stå där.
Däremot är det parkeringsförbud mellan 9-14 varje måndag (Gissningsvis för att dom tycker att det är ett bra sätt att djävlas. Ingen kommun städar väl gatan en gång i veckan.) men det var det ju inte i morse.

Så du står rätt.

Edit:
Såg att skylten och rutan inte riktigt överensstämmer och om man ska vara petig så gäller skylt före målning i gatan. Dvs egentligen står du fel.

Men jag har svårt att tänka mig att du får böter om det inte är en djävligt sugen parkeringsvakt.

Last edited:
Svaret är alltså: JA du står fel, men en överjävligt dåligt målad ruta borde fan ge frikort.

Jaaa, det finns en tjock och jävligt ful en i Hagsätra.
P-vakt på dagarna, dörrvakt på helgerna....
Undrar om han får bestämma hemma...

Jösses vad fel det kan bli :rolleyes:

Det är ju som sagt skylten som gäller men min förhoppning är att p-vakterna är någorlunda funtade och inte ger böter i detta fall.

Eftersom du inte tagit med någon annan skylt än MC-parkeringens så utgår jag från att det fram till den är fri parkering. Om det trots allt finns en annan skylt så är det ändå omöjligt att avgöra frågan utan att titta i den lokala trafikföreskriften. Det man kan säga är att målning och skyltning iaf inte båda två stämmer med den.

Skylten är det som räknas. Har en liknande konstig variant utanför mitt hus med en handikappruta där de flyttat skylten. Enligt både Sthlm parkering och parkeringsvakterna är det skylten som gäller före målningen.

Skylten har ju dessutom anvisning avståndsmarkering, som ju börjar gälla vid skylten.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...