Står inte ut med så kallade "äventyrare" på sina BMW 1200 GS!

Lästa denna tråd igår och kunde somna lycklig... För att vakna idag och fortsätta spikrakt upp till bikerhimelns förtrollande land :) underbart....

För övrigt hoppas jag alla får cancer som inte kör KTM :D

(Bäst jag lägger till ironi så ingen tror att jag menar det sista på riktigt)
 
Haha, f*n vilken rolig tråd! :hihi

Såg två familjer (bilburna) på Nordkapp under semstern som kröp ur sina tält på en lerplan utanför hotellet i regn och 8 grader. Barnen skrek och grät som besatta.
Istället för att gå och skälla ut dom för att vara lägre stående gick jag in på rummet och sket och duschade. För att sen äta en trivsam hotellfrukost. Nästa gång ska jag skälla ut dom.:rolleyes:

Sportbike satte huvudet på spiken i tidigare inlägg.
 
Utan att ha sett 5 minuter av GoT. Är det nu man skall säga "Winter is coming"?

Självplågeri slutade jag med när jag hade råd... Dock kul att alla har olika syn på livet.
 
Jag blir krenGkt av folk som sätter sin vägreggade hoj på ett släp och drar den till en räserbana. varför kör de inte dit bara?
Väl där tar de in på hotell och sover i säng och inte i tält. Så gjorde man inte förr i tiden.

För att inte tala om alla jefla idioter som kör SUV och bor i villa-område med asfaltsvägar, det blir jag alldeles super-förbannad av! Eller förresten så skiter jag nog i det... :arsele
 
Last edited:
47 hästar och packing, sånt förstår JAG mig inte på. antar att vi får enas om att smaken är som baken helt enkelt.
 
47 hästar och packing, sånt förstår JAG mig inte på. antar att vi får enas om att smaken är som baken helt enkelt.

Jag har kört engelsk SportHoj från 60-talet med 46 bhp, passagerare och semesterpackning till Skottland och tillbaka med färja Dover - Calais. Det blev runt 700 mil.

Äventyr? Nä, vi hade inte tält med och det finns inte så många grusvägar där...

Fördelen med att inte ha 200 hästar är att man får gasa, och det gillar jag.:)
Med passagerare och packning får man dessutom välljud när en paralelltwin gasas hårt!! :tummenupp
 
Hela "Adventurepaketet" är så överanvänt och utslitet att rekylen borde komma närsomhelst.

Marknadsförare tror att man kan kränga vad som helst - till vilken peng som helst, bara genom att hoppa in under adventureparaplyet.

Holländska Henra har - liksom många andra tillverkare, en hästakärra som är gjort i aluplank istället för polyester eller plyfa. Lite mer rugged.

...men att döpa modellen till "Adventure"?

Tp5A2Jd.jpg



Fundera ett varv till på namnet. Är det verkligen "äventyr" hästtjejerna vill uppleva när dom flyttar hästarna mellan stall eller på väg till tävling...?



Värst hittills? Tyvärr ingen bild på det, men Lidl hade en kampanj med små mysiga TV-tofflor för ett par år sedan. Plysch och teddy om vartannat. Cosy!
Men, broderade med en logga som sade Adventure!

Yeah right... :glömdet
 
Tält är sjukt överskattat! Hotell det är rikigt överstyr med en minibar fullt av godsaker.
 
Min granne har en tre-hjuling med folka-motor bakpå. Den drar han en liten husvagn efter och åker Västmanland runt med och till lite olika campingar och sånt. Han tycker säkerligen att det är jordens äventyr när det blåser i bock-skägget :rofl

Jag tycker givetvis att han är dum i huvet som betalat dyrt för att köra en bil med 1 hjul för lite 10 ggr/år men det är inget jag ligger vaken om nätterna för.
 
Äventyr är väl det där att dra iväg utan att veta hur långt man tänker köra och var och när man tänker sova.
Dvs en mental inställning snarare än typ av hoj. Sedan kanske man anpassar hojvalet med tiden men det är ju inte särskilt avgörande.

För en del är det kanske äventyr att åka till grannorten eller att köra i regn, för andra handlar det om avsaknaden av vägar, krigherrekontrollerade områden eller korsandet av kontinenter...
 
Har en bekant som brukade. Ta r1an till kroatien. När han vart lazy. Eller annat pyssel med familj. Slängde han in hojen i xc 60 o tog med den. Underbart :)
Helt ärligt. Ts är bara skön. Jag hade inte brytt mig ens om jag ägt en gs med hela kittet. Att det inte är hardcore adventure. Det är väl upp till var o en. Så länge dom är glada är jag glad. Att det finns förare som köper en identitet. Det gäller nog flesta förare. Hd folket med fräcka västar o tuff attityd. Cafe räcers med jet hjälm o solbrillor o sneakers på fötterna. Sporthojsförare fullkittade med värsta värsta allt som inte ens kan köra eller nånsin kommer pressa hojen till sin fulla potential. Vi är nog alla lite syndare. Men va spelar det för roll. Alla har ju kul ändå.
 
Last edited:
Hehe... Äventyr kan vara så mycket. Körde 500 mil i Sverige och Norge häromveckan. Konsekvenser:

1 punktering 2000 norska kronor - akutlagning och akutbyte på Lofoten. Äventyrligt nog att hitta ett däck därute!
1 nytt bakdäck 1800 kr + montering - när jag kom hem var det dags för byte (pga slitage)
2 nya bromsskivor 3000 kr + montering - ute i ingenstans var helt plötsligt ena skivan skev och vibrerade ohållbart mycket (varför? stenskott modell större???)

Att betala den kreditkortsfakturan blir ett j*vla äventyr! :)

Sorry för OT! :)
 
Jag stör mig faktiskt en hel del på dom som åker runt med alla väskor hela tiden. Krompråmar må vara en sak, där väskorna är fastskruvade och verkar vara en bärande del :va Men på alla andra hojar tar det ca 2s att ta av och på väskorna, så varför åka runt med något som helt plötsligt blir 1,5m brett och allmänt otympligt när man inte måste? Åker såna människor runt med husvagnen eller båttrailern efter bilen året runt också, till jobbet, till affären och på nöjesturerna på söndagarna? :va
 
Jag stör mig på alla som inte hajar hur ljusknappen funkar, antingen kör man helt utan lyse, med p-ljus eller helljus.
WTF liksom, det BLENNDAR !!!111one
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top