Står inte ut med så kallade "äventyrare" på sina BMW 1200 GS!

Svår kille.

Han hade en förmåga att ladda somliga av sina verk med så mycket ångest att man som betraktare fick en större förståelse för vad som driver folk mot självmordets rand.

Din beskrivning var ett prima synopsis till en Norenpjäs.

Tung kille med mycket svårmod verkar det som. Som sagt hade jag ingen koll på honom och det lilla jag läste på wikipedia och någon artikelrubrik gav ingen ledtråd på det vis som din lilla videolänk gjorde.
 
Hemligheten är ju att göra det så svårt som möjligt för sig. Man ska lida för konsten.
 
Har haft en xt660 men fick inte ut 50 mil mellan tankningarna, snarare 25.
Du måste ha större tank än orginal.

Den blev väldigt surrig på motorväg trots uppdrevning därav byte till xt1200.

Så länge man håller sig på väg bredare än 2 m och inte lägger ner hojen så tycker jag 1200 går bekvämare, komforten används för att förlänga dagsetapperna.

Inte ska du vara arg på "äventyrarna" som kör fullkittade äventyrslok till kaféet 3 mil bort fram och åter samt väljer bort alla grusvägar.
Deras maskiner kan med fördel köpas in som beggade och sedermera användas till mer seriös touring.

Plåtväskor är ju väldigt praktiska speciellt när man parkerar centralt i någon europeisk storstad, tar ett tag att bryta loss för oärliga personer.

Åker gärna båt med mc om man ska ner till kontinenten, träligt att harva samma väg Stockholm Trelleborg och fika på biltema Ljungby varje år.

Vill man sova på hotell så funkar väl detta också men att planera sin trip in i minsta detalj tycker jag är " boooring".
Kan ju vara skönt istället för att sitta utanför ett autohaus söder om Hamburg och tillfälligt vila sig i spöregnet 03.30.

Folk får toura hur de vill för mig, själv föredrar jag tält, konserver och en mc som kan marscha i 180.
 
Dom ser ut så här och har en 23L tank , borrar man hål i skvalröret ned så har man 26L.
Då kommer man ganska långt om man fiskör på 70 vägar - drar som en moped - typ 0.35-0,40.

Dock med korvlådor på motorväg 120 så drar dom som en valfri äventyrs 1000cc-1200cc.
Då känns det dock ovärt och sitta på en hoj som drar så mycket och har omkörningsprestanda som en Volvo 245 med slöaste spisen o suraste 3 barnsfamiljen i hytten.

Jävla kul hojar om man reser lätt packad,singel och rätt vägar:tummenupp
 

Bifogat

  • TENERE_660.jpg
    TENERE_660.jpg
    114.7 KB · Visningar: 47
0,35-0,4 drar en BMW 1200 GSA vid samma körning... en moped kanske hälften.

Jag vet vad jag väljer. :)
 
Körde "Vänern runt" för några veckor sedan. 70 mil i laglig hastighet + 10-15 km/h. Min Ktm 1290 S drog 0.47. Satt i sadeln mellan 07.00 - 21.30 utan några problem. Vet också vad jag väljer:)
 
Min 1290 SD R ligger på 0.54 i genomsnitt. Har aldrig testat köra den i bara 70-110 som landsväg-motorväg en hel tank. Det "råkar" alltid pirra till lite i handen och man får feeling. Så har man lite mer självkontroll än vad jag har kan man nog skrämma ner den i 0.45... jag vet, som många andra här, vad ja hade valt :tummenupp
 
Jag har en Varadero(insprutare) också , den går att köra på 0.45 runt hundra men då får det inte pirra i handen så man vill gasa , vilket man gör - kört direkt:fyllisar
 
Hah! TS är ju lika lite äventyrare som GS-fjollorna. Mongoliet? Drybags? Tarp!?

Nä själv kör jag en Husqvarna Novolette till Australien varje år och den enda packningen jag har är en tandborste. Uppkörd i röven! Inga töntiga och onödiga drybags.

Behöver jag tanka så stannar jag och borrar efter råolja och raffinerar själv, knappast nåt äventyr att stanna på en mack va?!

Tält eller tarp är ju jävligt onödigt och knappast äventyr, nä jag sparkar omkull hojen och sover på den. Skulle det börja regna klär jag av mig naken och lägger kläderna under ett träd så att dom inte ska bli blöta. Den lyxen unnar jag mig.

TS, kom tillbaka när du är en riktig äventyrare som jag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Är det äventyrligt att hojen drar lite soppa?:va
Haha, nä inte om du frågar mig. Tyckte bara att det var lite kul att jag med 100+ hästar mer kan komma ner på nästan samma förbrukning med liknande körsätt. Sen "pirrar" det ju rätt ofta i högerhanden och då kan man tillfredsställa sitt behov:tuttar. Krävdes en gruppkörning för att jag skulle kunna se l/mil i "laglig" hastighet.:D
 
Haha, nä inte om du frågar mig. Tyckte bara att det var lite kul att jag med 100+ hästar mer kan komma ner på nästan samma förbrukning med liknande körsätt. Sen "pirrar" det ju rätt ofta i högerhanden och då kan man tillfredsställa sitt behov:tuttar. Krävdes en gruppkörning för att jag skulle kunna se l/mil i "laglig" hastighet.:D

0.44 men inte med en äventyrSHoj utan med en SportHoj i 120 - 130 på mätaren...
0.34 med en SportHoj med 46 bromsade hästkrafter från 60-talet...

Är det äventyrligt att köra mer än 100mil om dagen med en SportHoj som är tillverkad på 60-talet?:va
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top