Ståplats på flyg

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Jag bara undrar... Om det är 25cm mellan raderna... Hur små fötter har inte den illustrerade personen :confused:
Och hur tunn är männskan igentligen?

Staplatser_1230498b.jpg

http://www.aftonbladet.se/resa/flyg/article7404388.ab

Det finns något som heter "tum". När man pratar seat pitch i flygplan är det i allmänhet den enheten man använder.

Löjligt, dessutom, minsta seat pitch i flygplan är idag 26" så det är inga enorma ytor man sparar.

Edit: Ja, tänka sig att Aftonpladdret inte kan läsa innantill rätt. Dessutom är det ett gammalt skämt från MOL, som de väl dessutom har publicerat en gång tidigare för ett år sedan eller så om jag inte missminner mig. Man skulle nästan kunna tro att det är semestertider, personalbrist på redaktionen och nyhetstorka.

Men inte skulle sådant få en seriös redaktion att återanvända nyheter som de tror att den genomsnittliga läsare hunnit glömma, d v s i AB:s fall något som är äldre än två veckor. :hihi

Last edited:
Det finns något som heter "tum". När man pratar seat pitch i flygplan är det i allmänhet den enheten man använder.

Löjligt, dessutom, minsta seat pitch i flygplan är idag 26" så det är inga enorma ytor man sparar.

Avståndet mellan raderna blir bara 25 cm, mot drygt 75 cm som Ryanair har mellan sittstolsraderna idag.

Men det kan ju såklart vara så enkelt att aftonbladet inte har koll på måtten :rolleyes:

Redan nu känns det som man är ett boskap redan när man checkar in tills dess att man checkar ut och hämtar sitt bagage.

Ryan Air har fått mycket dålig publicitet. Flyger hellre något annat bolag även om det kostar ett par hundralappar extra. Då vet i alla fall att man bli omhändertagen ifall det händer något på vägen. Sitta utan vatten i ett antal timmar som några fick göra i England gör jag inte. Tillslut tillkallade någon passagerare polisen som kom ut med vatten och snacks på bekostnad av den lokala polismyndigheten.

Ta en linjal och mät upp 25 cm...det måste vara folk utan tuttar och penis som ska ha dom platserna :gnissla :D:tuttar

Ta en linjal och mät upp 25 cm...det måste vara folk utan tuttar och penis som ska ha dom platserna :gnissla :D:tuttar

Ehm.. Nu vet inte jag hur du är skapt, men du måste se sjukt konstig ut om dina bröst sticker ut 25 cm. :gnissla

Sen tvivlar jag på att killar har 25 cm stånd när dom står i flyget. :ron jeremy

Ehm.. Nu vet inte jag hur du är skapt, men du måste se sjukt konstig ut om dina bröst sticker ut 25 cm. :gnissla

Sen tvivlar jag på att killar har 25 cm stånd när dom står i flyget. :ron jeremy

Om du räknar från rygg till toppen av bröstet så lär det kunna bli 25cm, precis som om du räknar från röven till ollonet. SÅDETSÅ! :mad:
:tuttar:arsele

Sant. Men en 19-20 cm borde man nog kunna skrapa ihop om sällskapet bredvid inspirerar.

För fyra pund tjackar jag lätt en ståplats för en weekend i t.ex. London. Det innebär ju att man kan byta från dorm till dubbelrum på hostel:et. :backpacker

Sån inredning skulle man ju ha i en A380 :D
Då skulle det få plats några stycken.

airbus-a380-picture-emirates.jpg

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...