Stålomspunna bromsslangar?

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660
vart köper jag stålomspunna slangar till en SV650s(2slangar fram + 1bak) i sthlm trakten? har kollat med Mc Varuhuset med de ville ha 740kr till en uppdatering fram och 420kr för bak, känns lite dyrt, sen kolla jag med s-racing och med genomskinliga plastöverdrag å så så hamna man på totalt 1300spänn... =( finns det inga som bättre passar en student plånbok?

"Styling och Utseendeforumet"?!

Jaja, nej det finns att få tag på billigare. Kolla runt hos fler hojhandlare, eller leta bland slangfirmor (har ej gjort detta själv dock).

Vill minnas att jag köpte ett bromskit fram till en kompis på hans födelsedag för runt 3-400:-.

/J

hmm

man ska inte sitta och göra spydiga inlägg med öl i kroppen för då är det lätt att missa att skriva vissa ord... Så här vad det meningen att det skulle stå:

Har inte era riskokare det som standard? :)

1: Montera av dina befintliga slangar.
2: Åk till Pampas Marina och Hydralikfirman där (MBM eller nåt sådant heter de"
3: Lämna in, ta en kopp kaffe, och 10 minuter senare har du färdiga slangar med ett plastöverdrag "of your choice" för en billig penning. Jag betalade 614:- för två slangar med alla anslutningar, skruvar och brickor.

/Freppa

Lyft av en ÅTTA år gammal tråd :-)

Följande förutsättningar gäller:

En gammal gsx1100r fr -86 har bra bromsverkan fram MEN ...
... bromsgreppet går ej att justera mer, greppet närmar sig styrhalvan och kommer sannolikt att gå i inom en snar framtid. Systemet är luftat enl konstens alla regler. Hemmasnickrade schims ligger mellan bromsklotsar och kolvar, det går inte att få i mer utan att hjulet låser. 2 bromsgrepp provade utan skillnad.
Teorin är att det är slangarna som felar, de är gamla (sannolikt orginal).
Kan det vara så att slangarna flexar så mkt att ovanst fenomen beror på detta?
Åtgärd, byta till nya stålomspunna slangar?
I så fall var ska man köpa dessa, S-racing?

Följande förutsättningar gäller:

En gammal gsx1100r fr -86 har bra bromsverkan fram MEN ...
... bromsgreppet går ej att justera mer, greppet närmar sig styrhalvan och kommer sannolikt att gå i inom en snar framtid. Systemet är luftat enl konstens alla regler. Hemmasnickrade schims ligger mellan bromsklotsar och kolvar, det går inte att få i mer utan att hjulet låser. 2 bromsgrepp provade utan skillnad.
Teorin är att det är slangarna som felar, de är gamla (sannolikt orginal).
Kan det vara så att slangarna flexar så mkt att ovanst fenomen beror på detta?
Åtgärd, byta till nya stålomspunna slangar?
I så fall var ska man köpa dessa, S-racing?
Jag hade mördande svampig broms på min gixxer 750, iofs -99 så lite andra ok, men jag hade stålomspunnet, luftade till förbannelse men inget hjälpte. Till slut rev jag loss oken och gjorde rent både kolvar och inuti oken, dvs packningar mm. Tillbaka med allt, luftade och nu var bromsarna tvärstumma och man kunde inte på långa vägar trycka in bromsgreppet mot styret. Förut var det mer regel än undantag att bromsgreppet klämdes in tills det tog stopp mot styret, utan att det bromsade nå vidare.

Så, om du inte har gjort det, riv oken och gör ren dom så att kolvarna kan löpa fritt! :tummenupp

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard