Stålar, Hur f-n får Ni dom å räcka?

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Alla snackar om att köpa saker ,Right!

Bilar,trimmdelar ,julklappar ,hojdelar sprit osv

:7peta Å till det fodras pengar eller....?

Hur fan får ni tag i pengar....
Hörde att Nitro-- höll på och blandade en "drink" till sin Mor (gift för att fixa arvet ??) förmodligen .

Avrådde henne ifrån detta spår , och sa att det bättre å sälja nått , t,ex Biturbo :D hans "Lilla Rosa GossKropp" kan nog inbringa en del .... :rofl

Allvarligt HUR DRYGAR MAN UT KASSAN ??
:confused:
Posten går i KK PGA Elbrev och behöver inga julsorterare.

Kör ni TAXI , lever på "sparade meriter" :va

Eller är det anledningen till det stora antalet värdetransporter som "slagit på arslet"
Är det alltså sporthojare som drygar ut kassan ???

Extrajobb??

Pröva att ge fan i att köpa massa skit, typ chips, läsk och sånt mög.

Jag har alltid pengar över varje månad.

Det är som dem säger... "Tid och pengar är fan det enda man har gott om här i livet.." *ironi*

Köp supernyckeln, funkar felfritt för mig, håvar in runt 70000 per månad. :tummenupp

Staten är den stora boven i dramat.... Jobba svart o gå på A-kassa eller soss, så blir det mer pengar över åt dig.... :gnissla

SSDD skrev:
Haru redan tömt glöggen ?? :Bugar

I så fall hur grejade du stålar till den ,Manfår väl inge för tomglas på bolaget längre?? :död
Schäger ju dett, schupar-nykeln! :yoparty

Nej men allvarligt, jag skimmade RoLLeRs Visa på tucken och sålde nummret till en fransos, voila! Schtålars! :banana

det "S.S" sa.. plus:

Ge fan å köp tidingar (gratis på nätet).
Ge fan i bilen, cykla om du kan.
Har du en sparad slant? ta hälften å satsa i aktier. ( +3500 för mig idag) :)
Äter du ofta ute? :ajjabajja billigare att äte hemma!
Vad äter du hemma? pasta och potatis är billigt!

[
Fotrally skrev:
det "S.S" sa.. plus:

Äter du ofta ute? :ajjabajja billigare att äte hemma!
Vad äter du hemma? pasta och potatis är billigt!

Precix
Lunch ute blir en slant om man skall käka 20 dar i månaden a 40-60:- :död

Klura på å tillverka Biodiesel å köpa en diesel Deka (Audi).
Även om man köper raps ifrån Lantmännen ( din/vår/grann gård?) så blir det ca 8:- litern +.
:fatta!
( Ok här kommer det - läs nu alla egnahemsägare med trä panna , UT t.ex.)

Med varje liter RME blir det ca 2 kg pellets som innehåller ca 20% olja kallas foderkaka och ges till hästar o kor och andra odjur.
Dessa pellets går alldeles utmärkt att elda i en pelletsbrännare :banana

DVS Garaget och bihangsbyggnaden ( huset alltså ) hålls då varmt på köpet

snåla på maten.. pulvermos, färdiga schnitzlar.. 1½kilos paket med korv å snabbmakaroner å en pizzoa varje fredag

se till å inte supa så dyrt på krogen.. ett par 100 borde räcka

Gå på tippen och hämta saker som du sedan säljer på tradera och tjänar iaf 3 - 5 extra tusenlappar varje månad. :tomten

Om du inte kan få in mer pengar, försök att minska dina utgifter så gott det går:
*kontantkorts mobil (inga månads avgifter)
*har du fast telefon, byt till ip-telefoni (inga månads avgifter)
*se över/jämför/byt och pruta på hemförsäkring,bolån,hemel,telefoni/bredband
*säg upp tidningar,onödvändiga betalkort,tv-licens,fiffiga sparkonton/fonder
*plugga nåt (även distans) så får du studentkort och rebatt på grejor
*handla saker du inte behöver på stan (inga nya kläder, fika/ät inte ute..)
*festa hemma innan du går ut, så dricker du inte lika mycket på krogen
*storhandla mat på stormarknad (burkmat på öb)
*tanka musik och film istället för att köpa
*har du lån - behöver du verkligen grejorna, annars sälj och bli kvitt alla lån
*byt till en hoj med billigare försäkring
*om du röker/snusar, är nu ett bra tillfälle att sluta

lycka till!

Att inte lägga en massa pengar varje månad på pubben är en väldigt bra idé... Jag tjänar inte direkt massor, 13.500:- före skatt (plus OB) klarar jag mig ganska bra på. Har jag jobbat på bra med kvällar och levt billigt kan jag ändå ha 5.000:- att leka för när allt är betalt.

Börja med att sluta göra av med pengarna direkt när de kommer! Pynta räkningar och annat nödvändigt, men sen ger du fan i resten tills det är en vecka kvar till löning. På så vis "känner" du dig rikare när du får pengar medans du fortfarande har pengar kvar på kontot. Kommer man bara in i det så är det inga problem att fortsätta.
Som sagt tidigare, ät mindre utemat, planera dina inköp och följ dem. Gör matlådor/gör dubbelt med mat än vad som går åt och frys in.
Köper du färdiga mackor ute till frukost? Skit i det och köp en limpa och lite pålägg och det räcker hela veckan.
Slösar du pengar på kläder? Handla inte lika ofta och handla helst på rea. Skittråkigt men det spar pengar. Jag handlar kläder för max 5000:- per år uppskattningsvis. Ej inräknat hojkläder iofs...
Byt till en billigare bil.
Lägg om ALLA försäkringar till samma ställe om du inte redan har det. Har du det så ringer du runt och begär in offert på dem. Jag sparar runt 300:-/månad på detta på mina privata försäkringar såsom bil/hem/tilläggsförsäkring.
Börja bygga upp en buffert över de pengar du sparar in, börjar du smått med kanske 3-500:-/månad så kan man fortsätta uppåt när man inser att man inte behöver göra av med alla pengar.
GE FAN I ATT LÅNA UT pengar om du gör det. Jag har slutat med det mestadels för att jag är glömsk men även för att jag hatar att tjata på polare om att få tillbaka pengar. Har just nu drygt 20 000:- "utlånat" som jag får tillbaka runt 18000:- av skulle jag tippa på. Ett av dem är ett bilköp på kredit som jag vet att jag får pengar på men de andra är nog kört.
Har du mobilräkningar på 3000:-/månad? Säg upp abonnemang och kör kontant och ring med förnuftet. Varför prata en kvart på telefon istället för att kanske snacka 2 minuter om det man vill och sen säga hejdå? Jag ringer privat för ca 300:-/månad med comviq knockout kontant.
Köper du musiken? Ge fan i det och var olaglig. Jag har helt seriöst betalat för 3 skivor i mitt liv! Vill du inte vara olaglig så gör du som min bror och betalar mig för att bränna åt honom. Detsamma gäller film, varför köpa/hyra när man kan tanka/betala polare en tjuga för en film?
Skippa avbetalningar på prylar du köper, en tv för 10 000:- kostar oftast minst 11 000:- på avbetalning, bilar ännu mer. Inte kan man spara ihop till en dyr bil, men man kan kolla upp alla tänkbara avbetalningar och på så vis hitta det billigaste. Tex så är inte fordonsförsäljarens avbetalning det billigaste...

Edit/ givetvis krogen! Varför dricka för en tusing ute när man kan grunda sig packad på importsprit hemma och sen sippa på några vatten/öl ute? Jag går ut max 6ggr/år men blir full desto oftare. Privatfest är roligare.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg