Stängt på Helgen, Under högsäsongen???

Bl@ck

Medlem
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Honda CB1000RA -16
Trodde DinMC åtminstone hade öppet Lördagar, typ 10-14, men ICKE!

Butik mån-fredag 10.00-18.00
lördag STÄNGT
söndagar STÄNGT

När folk som jobbar och inte har tid att åka på vardagar vill åka och shoppa utrustning, eller kolla/köpa hoj... Nä då är det stängt, WTF!! :huvet

Mitt under högsäsongen dessutom!! :dummer

Det finns säkert (FÖRHOPPNINGSVIS) en bra förklaring till detta, Jag tycker det är idiotiskt.

Vill man inte tjäna pengar, så vill man inte.
Ha butiken stängd Måndag-Tisdag istället! Verkstan kan ju vara öppen som vanligt..

Vad säger ni andra, vad tycker Ni? Är det ok som de valt det?

PS. Jag är inte bitter!! DS.:arsele

Ni som arbetar inom mc-handeln, hur många kunder har man mån-tis 10-12? Bättre att lägga dessa 4 timmar under lördagen istället.
Gäller ju alla och inte bara ovan nämnda butik.

Öppettiderna skall självklart helst vara 08-17 så man inte har någon som helst chans att besöka butiken på vardagar. Då är det perfekt.

Perfekt att beställa från Tyskland.

Ni som arbetar inom mc-handeln, hur många kunder har man mån-tis 10-12? Bättre att lägga dessa 4 timmar under lördagen istället.
Gäller ju alla och inte bara ovan nämnda butik.

Jag har jobbat i mc-branschen i många år och har alltid förespråkat helgöppet.
Precis som du säger så kan man ha stängt på måndagar istället.

Det är väl lite svenskt att inte kunna anpassa sig till marknaden. Ännu värre var det förr i tiden . Då var hela sverige stängt på sommaren, näst intill omöjligt att få fram delar till crossåkandet som krävde en del.

Arbetar man med ett säsongsbaserat jobb måste man vara beredd att gilla läget.

Jag har 2 veckor semester på sommaren, resten skrivs upp dubbelt offseason. Helt ok för mig.

Ja, kan man inte kriga med näthandeln på prissidan så bör man kanske se över vilka andra alternativa möjligheter som man faktiskt har att konkurera med, öppettider borde ju vara en självklarhet att anpassa till sin kundkrets. Får passa på att ge MC-varuhuset i Stockholm en eloge, då de tände upp butiken i Onsdags kväll då vi släntrade in vid 6 i tron om att de hade kvällsöppet, vilket de inte hade (bara i Juni). Serviceminded :tummenupp

Blir lika frustrerad varje gång jag springer på en butik som inte har öppet när vanligt folk har tid att åka dit typ vardagar lunch och efter 5, samt helger. Men sämst är nog tamigf*n posten tätt följt av samtliga banker!

Asch, det enda folk gör är ju att testa kläder för att sedan köpa på fc-moto ändå.
Det är lika bra att inte öppna alls. :)

Det får stå för dig..

Hur gör man med Motorcyklar, köper man dem också på fc-moto?

Nu var det ju menat med lite ironi, men jag antar att man måste ha hashtag eller något för att förtydliga det.
Jag själv köper mest i butik, men alldeles för många utnyttjar ju butikers service på tidigare nämnda sättet.

Men ja, att ha stängt på lördagar är rätt korkat.

Nu var det ju menat med lite ironi, men jag antar att man måste ha hashtag eller något för att förtydliga det.
Jag själv köper mest i butik, men alldeles för många utnyttjar ju butikers service på tidigare nämnda sättet.

Men ja, att ha stängt på lördagar är rätt korkat.

Motorcyklar på FC-moto hur hade det sett ut ;)

Eller så gör man som en mc-butik i staden jag är i nu

"SEMESTERSTÄNGT 6-28 Juli,
JOUR-öppet torsdag 8-12,14-19"

:va :confused:

Hade butikerna öppet på helger och lite senare på kvällarna så hade jag säkert köpt dubbelt så mycket saker i Sverige istället för att nu beställa majoriteten av sakerna jag vill ha på internet!

Antingen väntar man en vecka på att man kan få en dag som passar med butikens öppettider, eller så väntar man en vecka eller mindre på ett paket som dessutom är billigare.

Det har också hänt flera gångar att jag "utnyttjat" servicen i en butik för att sedan köpa det online, detta händer dock endast om butiken inte kan/vill/tar för lång tid att beställa in annan storlek/färg/modell. Eller att butikspriset är typ 200 % av det man hittar på nätet, jag känner ju inte för att skänka bort pengarna bara för att de råkar ha en butik i samma land som mig! :huvet

Hur många här inne har inte åkt till en mc-firma under lunchen för att mötas av ett "lunchstängt"?
Jo, folk i mc-affärer skall ha lunch de med, men de kanske skulle kunna lösa det lite som de flesta andra affärsinrättningar.
Jag menar ICA stänger inte sina affärer 12-13 varje dag för att de skall ha lunch.

Ok, det har faktiskt blivit bättre på den här fronten men alla är inte där ännu.

haha jag håller verkligen med. Att dom har mage att klaga på att det går dåligt när öppetiderna suger sån giraffkuk att till och med en stängd butik har like bra tider, och inte ens inser att det är dom själva som borrat hål i sin egen båt...

:rolleyes:

Hur många här inne har inte åkt till en mc-firma under lunchen för att mötas av ett "lunchstängt"?
Jo, folk i mc-affärer skall ha lunch de med, men de kanske skulle kunna lösa det lite som de flesta andra affärsinrättningar.
Jag menar ICA stänger inte sina affärer 12-13 varje dag för att de skall ha lunch.

Ok, det har faktiskt blivit bättre på den här fronten men alla är inte där ännu.

Håller med råkade ut för det själv när jag skulle förbi Din MC för att köpa olja för ett bra tag sen så kommer man fram vid dörren vid 12 o det står lunchstängt. Höll på att bli galen vadå lunch stängt i en timme hade aldrig varit med om något sådant tidigare. De hamnade knappas på plus sidan.

Den här tråden är ju ren natthumor!:D

Hur som helst är det likadant med stibix i borås, fast dom
håller ju på att gå under så det är inte så konstigt...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT