Stänga av fb-notiser om check in?

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Nån som vet om man kan stänga av check-in-notiser till telefonen? Utan att stänga av notiser helt? Blir galen av att få veta att folk jag inte träffat sen dackefejden just gått in på seveneleven. :mad:

Ännu en orsak till att jag är nöjd att jag stängde ner FB för 4½ år sen :) Jäkla vuxendagis.

Dr.Pepper checked in at Toaletten

Sent with one hand in the air!

Hur ska jag annars kunna tala om att jag sitter på jobbet, dricker kaffe eller rent av äter mat?

Don't be a hater.. :P

Hur ska jag annars kunna tala om att jag sitter på jobbet, dricker kaffe eller rent av äter mat?

Don't be a hater.. :P

Lite av det som är charmen med FB. Alla tror att alla bryr sig vad fan man äter till lunch. När alla egentligen vill att alla andra ska bry sig om va de gör. Men i verkliga fallet så skiter alla i allt, och Facebook är den största masspsykosen sedan uppfinningen av religion! Weeehue!
:yoparty

...och alla som inte har fb har bäst koll... :rolleyes:

Dom kanske har haft facebook?

Även om man inte har det så räcker det med att snegla på någon annans lista för att se vilka intressanta uppdateringar folk gör.

Med det sagt, jag har FB.

Dr.Pepper checked out from Toaletten

Sent with one hand in the air!

Känner man ett kompulsivt tvång att meddela omvärlden allt man gör så finns ju Twitter eller bloggar, men det kan ju vara bra att veta att väldigt få människor är intresserade av vad du har ätit till lunch, var du har ätit din lunch och med vem du har ätit den.

Väldigt få delar ditt intresse för vilka sjukdomar dina barn har, vilken färg deras snor är och hur ofta/länge du har vabbat.

Det är likaledes inte speciellt troligt att dom eventuella vänner du har som delar ditt intresse för sportboll inte har någon som helst annan kanal att få matchen refererad än genom sitt facebook-konto.

Brukar du inte gå omkring och peta på folk IRL så "pokea" inte folk på fejjan.

Inställningar (på iPhonen)
-->
Facebook (längst ner, ofta bland andra apps)
-->
Push Notification
-->
Place Tags

:tummenupp

Tack!!:tummenupp Det skumma är dock att ja får bara place tags från typ 2-3 vänner. Verkar vara de jag interagerar med mest. varför får man inte från alla? Stängde av skiten nu iallafall.

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret