Ständigt tänd bromslampa?

man1985

Ny medlem
Gick med
12 May 2006
Hoj
ktm 640 sm
hej,
Bytte en säkring på mcn (KTM 640 -03 sm) idag. Och efter det så har bromslampan varit ständigt tänd. Jag tror inte att det är pga att jag bytte säkringen utan jag var på kännaren till bakbromsen. Det svarta höljet som sitter ovanpå kännaren var sprucket så jag tejpade det för att det skulle sitta fast och efter det så har alltså bakbromsen lyst konstant. Jag tog en bild på det när jag nu tagit bort tejpen igen men lampan lyser fortfarande. Skulle vara tacksam om någon har en lösning på problemet?

mvh/Anders E

Kolla så att inte kablarna är skadade och kortsluter till varandra. Du har inte bytt lampa och satt dit den fel?

Det hela började med att tutan inte funkade, då jag fixade med den så tror jag det blev en kortslutning och en av säkringarna gick, när jag bytte ut säkringen så funkade allt igen och direkt efter det eller ett tag efter så började baklampan lysa konstant (har för mig nu att det var efter att jag testade om bromslampan funkade som den fortsatte lysa även efter att jag släppt frambromshantaget), under tiden som säkringen var paj, så passade jag på att fixa med det spruckna skyddet.
Bromslampan har funkat hur bra som helst innan och jag har inte byt ut den under den tiden jag har haft mcn (ca. 1 år). Att kablarna skulle vara skadade och därmed ge upphov till problemet just nu känns extremt osannolikt. Fler idéer på vad det är som gör att lampan lyser skulle uppskattas.

mvh/Anders

Jag skulle kolla så att brytarna fjädrar tillbaka ordentligt. Eftersom det lyser så är ju kretsen sluten vilket den inte borde vara.
Om det är osannolikt att det är kablarna så finns det inte så mycket kvar.

okej...Hur kollar jag att brytarna fjädrar tillbaka då? Jag föddes tyvärr inte med handen i verktygslådan :)

mvh/Anders

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...