Kan bara hålla med om just religionsdelen. Är en sån människa som alltid drar till mig diverse religiösa förespråkare som bara älskar att försöka övertyga mig om att just deras religion är den sanna. Visst kan det vara skoj ibland när man är på lite smått uttråkat och halvdåligt humör att få argumentera om ifall harmageddon kommer få lejon att svälta ihjäl eller kommer dom förvandlas till gräsätare, varför dinosaurerna glömdes bort av guds skrivmaskiner, varför adam och eva ritas med navel och hur vi ska se gud med tanke på evolutionen.
Men, jag kan inte fatta VARFÖR dom vill försöka frälsa mig????
Jag kommer aldrig bli någon gudfruktig människa som vägrar att leva i synd. Jag kommer inte slänga ut alla tv apparater och sluta fira jul och födelsedagar. Jag kommer inte ens av medlidande för mina medmänniskor bära slöja, möjligtvis mask.
Att dessutom tycka att man ska ha vissa privilegier p g a sin religion gör mig rätt grym. Var en som kom till mitt jobb som vikarie och tyckte att hon skulle slippa en viss arbetsuppgift för att hon fastade, men då svarade jag bara att då skulle du sagt till att du inte kan jobba här under fastan. Är man på jobbet sköter man sitt jobb, oavsett religion eller annat, annars tar man semester eller byter jobb.