Stämmer det att 14E.....

Calleboy

Burn Tires Burn!
Gick med
20 May 2005
Hoj
14E/47cc minimoto
Jag undrar hur fort en 14E minimoto går i?. :confused: ... +jag vill gärna ha lite trimmtips om de går för sig..... :brinnerup :brinnerup...

För de e de att min går i runt 70-75 står de i manualen.... Stämmer det??... har inte kunnat maxxa den än.... den är j*kligt jobbigt att starta.... har bara fått igång 3-4 gånger..... Ja har bytt bensinfiltrett/slang plus att jah har ställt in tomgångsvajern lite..... Vill ha lite tips om förbättring...Ja gav ioförsig 2500:- ... men det är väll ett rimligt pris... har kollat på andra sidor och har sett att dem ligger på runt 2500:-....

TIPSTIPSTIPSTIPS!!!!

Den gör ungefär 50, har inte sett någon som gått fortare original. En enkel grej för att få lite bättre prestanda är att höja trottelnålen ett snäpp och kanske borra några hål i luftfilterlocket (ifall den bluddrar när du höjt nålen). Ska man vara lite seriösare kan man köpa ny avgaspipa och luftfilter med högre flöde. Får man den då att gå bra kan det även vara läge för ett kugg större fram.

Dickhead skrev:
Den gör ungefär 50, har inte sett någon som gått fortare original. En enkel grej för att få lite bättre prestanda är att höja trottelnålen ett snäpp och kanske borra några hål i luftfilterlocket (ifall den bluddrar när du höjt nålen). Ska man vara lite seriösare kan man köpa ny avgaspipa och luftfilter med högre flöde. Får man den då att gå bra kan det även vara läge för ett kugg större fram.

Ok... De ska ja nog kolla upp.. :) Tack för hjälpen....

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman