Stämma KTM för undermålig kvalitet.

Status
Ej öppen för fler svar.
Hade också varit missnöjd med en KTM, så jag lät bli att köpa en. Det kallas provkörning och undersökning före köp. Skyll. Dig. Själv.
 
Lägg korten på bordet nu, vilken firma var det? :banana
Allvarligt talat så kan dom gått stå för vad dom har gjort
Kan börja med att jag vet inte vem/vilka som ligger bakom dessa inlägg.
Tror ingen annan vet med säkerhet heller (?).
Och vet man inte med 100% säkerhet så vore det ju att svartmåla någon för någonting som denna kanske inte gjort.
Typ. lika illa som att starta trådar om KTM och snacka skit om dem inför andra :tungan
 
Kan börja med att jag vet inte vem/vilka som ligger bakom dessa inlägg.
Tror ingen annan vet med säkerhet heller (?).
Och vet man inte med 100% säkerhet så vore det ju att svartmåla någon för någonting som denna kanske inte gjort.
Typ. lika illa som att starta trådar om KTM och snacka skit om dem inför andra :tungan

Syftade på det här inlägget men vet man inte så vet man inte....
https://www.sporthoj.com/forum/show...lig-kvalitet&p=6348717&viewfull=1#post6348717
 
Kan börja med att jag vet inte vem/vilka som ligger bakom dessa inlägg.
Tror ingen annan vet med säkerhet heller (?).
Och vet man inte med 100% säkerhet så vore det ju att svartmåla någon för någonting som denna kanske inte gjort.
Typ. lika illa som att starta trådar om KTM och snacka skit om dem inför andra :tungan

Ponera att det bara är en helt vanlig privatperson som är grymt missnöjd med sin KTM som startat denna tråden. Personen vädrar sina åsikter här för att se om det är någon som tycker likadant.

Hade det varit skäl för att låsa/ta bort en tråd? Om inte, varför inte vara tydlig i reglerna att alla som piskar upp stämningen - utan att veta till 100%! att det rör sig om ett troll - får ta konsekvenserna?

Är det rimligt att anklaga alla som startar en tråd på deras regdatum?
 
Ponera att det bara är en helt vanlig privatperson som är grymt missnöjd med sin KTM som startat denna tråden. Personen vädrar sina åsikter här för att se om det är någon som tycker likadant.

Hade det varit skäl för att låsa/ta bort en tråd? Om inte, varför inte vara tydlig i reglerna att alla som piskar upp stämningen - utan att veta till 100%! att det rör sig om ett troll - får ta konsekvenserna?

Är det rimligt att anklaga alla som startar en tråd på deras regdatum?

Det som man lätt reagerar på är att första inlägget är väldigt generellt, pratar om att stämma utan egentligen ha någon grund, saknar till och med egna anekdoter. Det är inte någon precis verkar haft en dålig upplevelse som de är upprörd över. Det kanske är lite starkt att ta bort tråden direkt men det är inte orimligt att anklaga TS när man känner igen formatet.
 
Det som man lätt reagerar på är att första inlägget är väldigt generellt, pratar om att stämma utan egentligen ha någon grund, saknar till och med egna anekdoter. Det är inte någon precis verkar haft en dålig upplevelse som de är upprörd över. Det kanske är lite starkt att ta bort tråden direkt men det är inte orimligt att anklaga TS när man känner igen formatet.


Och det är där vi skiljer oss åt. Jag anser att det är helt orimligt att anklaga någon. Att misstänka får vem som helst göra, och då är det rimligt att på ett hövligt sätt lägga fram argument till varför man misstänker att tråden är oseriöst skapad.

Men det är väl bara jag det...
 
går man in på ts profil så reggade sig ts kl 15,25 skapade tråden kl1528 och sedan dess ingen aktivitet......lite misstänkt är det tycker jag iaf
 
Jag tror det är Swedie själv som matar fram dom här trådarna för att det skall bli lite drag på forumet.
Näst på tur; "Är det inte förjävligt av KTM att stämpla Super Duke-ägare som Sverigedemokrater?"

Brace! Brace!! Brace!!!
 
Som illoco säger, personen reggade sej, skrev tråden och har inte synt till sen dess. Konstigt att man skriver sitt inlägg utan att kolla vad man får för svar?
 
jag provade en BMW, men tyckte inte den var kul utan köpte en KTM stället.
Vem skall jag stämma ?
Bmw för att den inte motsvarade mina förväntningar eller KTM som enligt rykten skall vara en riktig skräphoj ?
Eller Ducati för jag inte har provat den ?
 
Tänka sig, ännu en ny kamrat som börjar med att vara missnöjd med KTM. Hur tror jag hans aktivitet kommer vara den kommande tiden? Det är väl bäst att inte spekulera för annars får jag väl det onda ögat av allas favorit äventyrsgubbe notrightrider :hihi :brynad
 
Last edited:
Tänka sig, ännu en ny kamrat som börjar med att vara missnöjd med KTM. Hur tror jag hans aktivitet kommer vara den kommande tiden? Det är väl bäst att inte spekulera för annars får jag väl det onda ögat av allas favorit äventyrsgubbe notrightrider :hihi :brynad

Spekulera på du.
Det är bara om du har fel som du får pisk... :whip



*snällsmajly*
 
Å andra sidan höll sig inte TS till forumets allmänna regler, så radera eländet. Och TS.
 
jag provade en BMW, men tyckte inte den var kul utan köpte en KTM stället.
Vem skall jag stämma ?
Bmw för att den inte motsvarade mina förväntningar eller KTM som enligt rykten skall vara en riktig skräphoj ?
Eller Ducati för jag inte har provat den ?

De är nog Ducati du bör stämma då... :D:D
 
jag provade en BMW, men tyckte inte den var kul utan köpte en KTM stället.
Vem skall jag stämma ?
Bmw för att den inte motsvarade mina förväntningar eller KTM som enligt rykten skall vara en riktig skräphoj ?
Eller Ducati för jag inte har provat den ?

Eller Suzuki, dom har inte ens med din anekdot att göra.. eller äh, vafan stäm hela skiten! Hela branschen på den grunden att dom aktiv låter oss köra maskiner som utgör fara för våra liv :fyllisar dra med bilbranschen och stavmixrar med vet ja :7peta
 
Om vi nu skippar synen på TS och att detta är det första inlägget så är väl sakfrågan ändå intressant! (Ja, inte att stämma KTM alltså, det är bara löjligt)

1. Har, eller har inte, KTM generella kvalitetsproblem.
2. Har de som drabbats av problem fått rimlig support och hjälp med sina ärenden?
3. Är det i så fall generalagenten eller representanten (handlaren) som brister?

Jag äger ingen KTM och skulle dra mig för att skaffa en. Detta baseras på de två seriösa problem som min kollegas son fick med sin KTM och hur dessa ärenden hanterades av handlaren.

Sen är det självklart att det är fler KTM ägare som inte har problem än de som har men jag undrar hur den fördelningen ser ut i förhållande till andra märken?
Generellt sett nu, inte relaterat till en specifik modell. På specifika modeller har förmodligen alla tillverkare problem med en ny konstruktion, komponent eller lösning. Tänker själv på Honda då de kom med den nya Firebladen 2008.

Så vad säger ni om de tre frågorna ovan?
 
Om vi nu skippar synen på TS och att detta är det första inlägget så är väl sakfrågan ändå intressant! (Ja, inte att stämma KTM alltså, det är bara löjligt)
Jag tror nog alla fabrikat mer eller mindre uppenbart försöker sticka huvet i sanden så långt det går.

När jag köpte R1an som hade inbyggda fel så var Yamaha scandinavia inte särskilt medgörliga trots att jag hade bra med dokumentation (eller kanske just därför) blev jag rent oförskämt bemött.

Det som räddade allt var den lokala handlaren som ändå försökte så långt de kunde, bytte t.o.m ut den första hojen men den var lika dan.

Efter första vintern kom yamaha upp med en åtgärd som funkade hyggligt.
 
Jag tror nog alla fabrikat mer eller mindre uppenbart försöker sticka huvet i sanden så långt det går.

När jag köpte R1an som hade inbyggda fel så var Yamaha scandinavia inte särskilt medgörliga trots att jag hade bra med dokumentation (eller kanske just därför) blev jag rent oförskämt bemött.

Det som räddade allt var den lokala handlaren som ändå försökte så långt de kunde, bytte t.o.m ut den första hojen men den var lika dan.

Efter första vintern kom yamaha upp med en åtgärd som funkade hyggligt.
Vilken årsmodell var det och vad var det för fel?
 
Om vi nu skippar synen på TS och att detta är det första inlägget så är väl sakfrågan ändå intressant! (Ja, inte att stämma KTM alltså, det är bara löjligt)

1. Har, eller har inte, KTM generella kvalitetsproblem.
2. Har de som drabbats av problem fått rimlig support och hjälp med sina ärenden?
3. Är det i så fall generalagenten eller representanten (handlaren) som brister?

Jag äger ingen KTM och skulle dra mig för att skaffa en. Detta baseras på de två seriösa problem som min kollegas son fick med sin KTM och hur dessa ärenden hanterades av handlaren.

Sen är det självklart att det är fler KTM ägare som inte har problem än de som har men jag undrar hur den fördelningen ser ut i förhållande till andra märken?
Generellt sett nu, inte relaterat till en specifik modell. På specifika modeller har förmodligen alla tillverkare problem med en ny konstruktion, komponent eller lösning. Tänker själv på Honda då de kom med den nya Firebladen 2008.

Så vad säger ni om de tre frågorna ovan?

1. Jag tror dom har lite onödiga problem, men försvarar det med att dom är relativt nya. Och jag tror dom bara kommer bli bättre. Satsar dom så gör dom de ordentligt. Det ser man på racingen, ger dom sej in så gör dom det med vad dom har, ser hur det står sej mot motståndet, sedan förbättrar dom tills dom är bäst! Om det så innebär att dom ska köpa dom som är bäst så gör dom de.

2. Kan bara utgå från mej själv här. På 690 Duke gjorde dom en återkallelse för jordkabel, inga problem. På 1290 SD R, Garanti för problem inga konstigheter men handlaren i detta fallet gjorde inte vad dom sa och gjorde processen onödigt komplicerad vilket skapade irritation från båda håll. Kan inte lägga det på KTM.

3. I mitt fall handlaren som vart problemet. Men finns nog 2 sidor av myntet. Vissa har problem med sin handlare andra med märket.
 
Vilken årsmodell var det och vad var det för fel?
2007 och det var att ECUn ibland stängde gasspjällen för mycket att motorn tjuvstannade högst slumpmässigt vid inbromsning.
Kunde även vara jäkligt svårt att starta då tomgången ibland blev så låg att den bara stannade hela tiden, också det till synes slumpmässigt....
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top