ställs ventiler husa 02ai gbg

nisse

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
speed3 husaberg fs 650 honda cbr 600 triumph legend
någon som har lust att hjälpa mig mot betalning i gbg området

nisse skrev:
någon som har lust att hjälpa mig mot betalning i gbg området
Om det inte hade varit så långt för mig att åka så hade jag hjälpt dig. Men jag lovar.. du fixar det själv! det är skitenkelt!

E enkelt å d fixar du själv. Kolla i din handbok vare skall vara för spel å sen så mäter du bara spelet med ett bladmått mellan elefanfoten å ventilen..
Du tar av tanken å uppe på ventilkåpan så ser du två inspektionsluckor. Ena för avgas å andra för insug.

Då ser du toppen på ställskruvarna (2 st) under varje lock. Lossa på låsmuttern å skruva upp ställskruven. För sen in bladmåttet å dra åt å på så sätt har du rätt spel. Men för å göra saker å ting lite enklare så kan man göra som så att du skruvar ner ställskruven så du känner att den tar i på ventilen. Skruva då tillbaka den 1/8 varv å du har rätt spel där. Man kan utgå från låsmuttern för å hålla koll på hur mycket man vrider tillbaks..

Lycka till... :tummenupp

men hur ställer man den i läge för att börja då tpc

Glömde som att säga d ja... *S*

Eventuellt så har du en liten skruv nertill längst fram på motaorn. Ta ur den å där ser du veven... På den finns ett litet spår som man kan låsa fast med en skruv som man gör lite spetsig. MEn annars så funkar d väldigt bra men att ta av tändstifter å stoppa ner ett litet sugrör lr nått. Ta av kåpan för svänghjulet å vrid svänhjulet så du ser att dugröret stiger. På så vis ser du när sugröret inte stiger längre. Precis när sugröret vänder där har du 0-läget. Du kan vara ett kolvvarv fel men d kollas med att båda viparmarna som ventilskruvarna sitter på skall vara lösa. E bara ena d så vrid svänghjulet så pass att du ser sugröret åka ner i botten för å sen komma upp å nå vändläget igen. Då ere rätt...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman