Ställen som lägger om däck

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Tänkte vi kunde göra en lista på ställen över vad de tar för att lägga om däck.

Jag fråga på två ställen idag.

T-H Pettersson GBG

180kr/däck ink balans om man kommer med hjulet i handen, jag fråga även om man har med sig ett däck? Svaret, ja det är är därför vi finns :tummenupp

RN MC service
500kr/däck + 180 om däcken inte var köpta där :fatta!
 
Nettodäck eller eurodäck eller vad fan det heter vid gårda 150 pickadoller per däck.
 
Det är inga problem för däckverkstäderna att det är slang i?
 
Usch, varför betala såna pengar när det är så lätt att göra själv! Köp två däckjärn o kräng på bara! Sätter man däcket rätt med markering vid ventilen blir det finfint utan balansering. Vågar inte svara hur det blir i 300 då jag inte provat, men blir det inga i 150 borde det inte bli det i det dubbla heller.

Sportdäck e busenkelt, motard oxå. Crossdäcken lite krängigare med både slang o lås, men inga problem det heller. :tummenupp

Första däcket är lite krängigt när man lär sig, men sen går det på runt 10min till allt är klart.

500 spänn lät hemskt!! 100 spänn tar meken i stan.

Mvh
David
 
David P. skrev:
Usch, varför betala såna pengar när det är så lätt att göra själv! Köp två däckjärn o kräng på bara! Sätter man däcket rätt med markering vid ventilen blir det finfint utan balansering. Vågar inte svara hur det blir i 300 då jag inte provat, men blir det inga i 150 borde det inte bli det i det dubbla heller.

Sportdäck e busenkelt, motard oxå. Crossdäcken lite krängigare med både slang o lås, men inga problem det heller. :tummenupp

Första däcket är lite krängigt när man lär sig, men sen går det på runt 10min till allt är klart.

500 spänn lät hemskt!! 100 spänn tar meken i stan.

Mvh
David

T-H Pettersson sa att på en SuperMoto behöver man inte balansera, balansering e bara för att hjulet kan slitas mer obalanserat.
 
Ehh, prova å balansera bara fälgarna först då isf, för det blir skillnad. Massa hyss som studs å annat som försvinner när man balanserat.

Mingves skrev:
T-H Pettersson sa att på en SuperMoto behöver man inte balansera, balansering e bara för att hjulet kan slitas mer obalanserat.
 
Heda skrev:
Ehh, prova å balansera bara fälgarna först då isf, för det blir skillnad. Massa hyss som studs å annat som försvinner när man balanserat.
Den e balanserad från fabrikk
 
Mingves skrev:
T-H Pettersson sa att på en SuperMoto behöver man inte balansera, balansering e bara för att hjulet kan slitas mer obalanserat.

Det stämmer enligt mig med. Har absolut inte märkt nån obalans. Inte ens fullt järn på Lunda flygfält (säger inte så mkt med min.. :rofl ). Ett motarddäck e lättlätt att byta trots slang. Kostar visserligen inte mkt att byta hos handlare, men det är ju några hundralappar man sparar till kolfiber-kontot ist...

Mvh
David
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top