Ställe, i Stockholm, som monterar inköpt drivpaket till R6:a

AnAx

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
2001, Yamaha R6
Någon som har kolla på bra ställen som kan montera egeninköpt drivpaket på en Yamaha R6:a?

Jag kollade med MC-proffsen i Hägersten men de gör det bara om de får sälja prylarna (bara kedjan kostar ca 2000:- har jag för mig). AVA MC var lite väl dyra med ca 1600:-, tycker jag.

Förslag?
(ja, jag har sökt)

Sitter lite i samma sits...

Måste lämna in min hoj för att byta framdrevet då jag inte får loss muttern, har dock bytt bakdrevet samt kedjan.

Alternativt om man har mutterdragare till kompressor med slag. Det funkade kanon när jag bytte.

Alternativt om man har mutterdragare till kompressor med slag. Det funkade kanon när jag bytte.

Ja, eller rent utav en skitdålig 149,- eldriven muttermaskin från Claes Ohlsson

Provade en sån igår på en mutter till en variator, som inte gick att låsa fast och det lossnade DIREKCKT

Ett enkelt sätt att få loss muttern är att montera bakhjulet igen, be polarn bromsa bak medan du drar loss muttern. :tummenupp

Har försökt med mutterdragare, men den sitter så in i h-vete... orkar inte stöka mer med framdrevet.
Så det får bli att lämna in, kan ju inte ta allt för lång tid och kosta så mycket för att få det fixat, eller?

Slits kedjan snabbt om man inte byter framdrevet samtidigt som bak?
Grejen är att framdrevet inte var lika slitet som bakdrevet, lite mysko eftersom jag hört att framdrevet slits snabbare.

Jag gör det för 500. Men då får du plocka ner hojen till Göteborg :)

Jag hjälper dig gratis. Inte speciellt svårt eller tidskrävande. Dock får du leta dig ner till Skövde:)

Det verkar bli billigare ju längre ner i landet man kommer.
:rolleyes:

Fler förslag i Stockholm?

Slits kedjan snabbt om man inte byter framdrevet samtidigt som bak?
Grejen är att framdrevet inte var lika slitet som bakdrevet, lite mysko eftersom jag hört att framdrevet slits snabbare.

Kedjan slits snabbare. Ju mer slitet drevet är desto snabbare går det ;)

Angående det ojämna slitaget, så kanske det är så enkelt att det är det som är skillnaden mellan stål och aluminium?!

jag kan byta åt dig på din R6a, jag gört själv hemma i garaget för ett 6pack öl :)

plats, Norrtälje.

Nån som vill hjälpa mig byta kedja samt fram+bakdrev till min hoj för en billig penning? (R1, -02) Eller ja, iallafall billigare än vad en verkstad gör det för... Nån som är manad? Bor lite utanför Nyköping (10 mil söder om stockholm)...

:Bugar :Bugar :Bugar

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...