"Ställde av" hojen idag!

Vapor skrev:
Hehe, jo som sagt.
Va jäkligt smidig idag när jag skulle köra på slangen. Så gott som alla har varit där men jag tajmade perfekt. :tummenupp

Lägger i ettan och drar upp den. "Måste få den ganska högt för att kunna peta i tvåan utan att dimpa ner i marken."
Sagt och gjort. Tvåan åker i, jag är snäll mot hojen och använder självklart kopplingen när jag växlar på bakhjulet. Släpper kopplingen och drar på gasen...lite för mycket. Skiten åker i backen (Nu är den inkörd :rock ) med relativt stora skador.

SKADOR:
Tanken ryker, kåpor fram bak och båda sidorna repiga, Framfälgen får en fet smäll, gashandtaget knäcks, det som håller fast fronten på ramen går av, fotpinnen på högersidan av, sliponet (original) intryckt, en alu-kåpa där kedjan går in gick sönder och hojen pissar olja. (Förlåt alla galna stuntare för att jag oljade ner banan :rolleyes)

SÖKES:
¤ Bilder på min fina hoj, hel som trasig. :crash
¤ DELAR i mängder till en r6:a -00 röd,vit,svart.

Nu är du ju på G får ju se det som din första 12a som gick lite snett dunka på ett cross styre och och fixa det som behövs sedan gör du som de brukar säga "Gör om gör rätt" :crash

Jo, men det tar ett tag att få tag i bra begagnade saker till den. Ska posta lite bilder nör jag fått hem digitalkameran. KOmmer upp ikväll tror jag :crash

Smärta, aja för fan det är sånt som händer.
Pengar kommer det mer av. och hojar kommer nya.

//Fredda (också lite fattigare efter markbesök)

man kan väl säga att du gjorde en robban, han skrotade sin hoj på liknande sätt på samma bana.

på med ett crosstyre och bygg en 12:a båge så blir du coolast i stan.

GIXxXER skrev:
man kan väl säga att du gjorde en robban, han skrotade sin hoj på liknande sätt på samma bana.

på med ett crosstyre och bygg en 12:a båge så blir du coolast i stan.

HAHA, min farsa dödar mig om jag ens skulle försöka sätta på ett 12´oclock. Jag ska ALDRIG köra på bakhjulet igen :rolleyes: Det har jag sagt till honom iallafall. Men jag kan väl inte hålla mig ifrån det heller. Sjukt skoj :D

Jaja, mer erfarenhet och en lärdom rikare. En fet plånbok fattigare....

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back