ställbara öhlinare

• Thread starter Thread starter IGNJATOVIC
  • Start date Start date
Istället för att skruva på en mekanisk ratt med en stor nyckel så skruvar du på en liten ratt som justerar förspänningen via hydralik. Funktionen på fjädern är densamma men

Med hydralisk förspänning, den lilla mojjen med svart justerratt som hänger i en andra slang.
mc_S46HR1C1S_h.jpg

Samma dämpare men med vanlig förspänning.
mc_S46HR1C1_h.jpg

Jaha, men en sån har jag :D

Fast jag har inte börjat ställa in dämparna kors och tvärs än - känner inte riktigt att jag har nåt behov av det.

Förmodar att det är mjukare och hårdare dämpning man ställer in? När ha mjukt/hårt?

Fy katten va smidigt. En sån vill jag ha.

EDIT: 12 204 kr till min hoj, som hittat. :tummenupp :3freak

Tja, du kan få köpa mina öhlinare för 30 000 - de ska tydligan ha kostat 40 lax - köpa?:tummenupp

Last edited:
Förmodar att det är mjukare och hårdare dämpning man ställer in? När ha mjukt/hårt?
Nej, mjukt/hårt ställer man med kompressions- och returventilerna. Det beror förtåss på vad du egentligen menar med mjukt hårt, men jag antar att du menar själva rörelsen och den styrs i första hand av ventilerna (även om förspänningen också påverkar den). Man kan ju inte avgöra om något är mjukt eller hårt utan att försöka komprimera det. Förspänning är precis som det låter, en funktion som förspänner fjädern.

Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck