ställbar koppling till 14x

Sebee

ride it like u stole it;)
Gick med
27 Jan 2007
Ort
mjölby
Hoj
ktm 450 sm o så min älskade mini ;)
hmm.. beställde en sån där ställbar koppling som skulle passa enligt superbilligt.. men undrar vafan som e felet nu??

den tar i motorblocket före den sitter på axeln eller va man ska säga?

daaa... de e inte bäästa passformen i kopplingskorgen heller men de KAN funka om man får fila lite.. men sen då?

ska de va såhär eller?

e de jag som inte fattar eller e de fel koppling (mini:P)??

blir galen.. hehhe...

GLAD för bra svar!!
 

Bifogat

  • minimoto på g v.jpg
    minimoto på g v.jpg
    52.5 KB · Visningar: 83
  • mini 66 005.jpg
    mini 66 005.jpg
    69.8 KB · Visningar: 97
  • mini 66 007.jpg
    mini 66 007.jpg
    69.7 KB · Visningar: 68
ehm.. 20 läsande snart.. e de här forumet på väg o dö ut eller? *snyfft*...

brööööl.. e de ingen som vet svaret??
 
hmm.. beställde en sån där ställbar koppling som skulle passa enligt superbilligt.. men undrar vafan som e felet nu??

den tar i motorblocket före den sitter på axeln eller va man ska säga?

daaa... de e inte bäästa passformen i kopplingskorgen heller men de KAN funka om man får fila lite.. men sen då?

ska de va såhär eller?

e de jag som inte fattar eller e de fel koppling (mini:P)??

blir galen.. hehhe...

GLAD för bra svar!!

Kopplingen du fått är inte gjord för en konisk axel.
Och jag antar att 14x använder detta, 14e gör iaf detta och det är nog inte ändrat.
 
okok.. men wtf.. 14e o 14x e de väl ingen skinalld i motorn på? så vafan e felet me detta om de står att de ska passa? "passar minimoto 14e" står de på hemsidan ja köpte ifrån..

blir ja då tvungen o köra me orginalkoppling? eller hur gör ni övriga? ^^

tacksam för svar!
 
okok.. men wtf.. 14e o 14x e de väl ingen skinalld i motorn på? så vafan e felet me detta om de står att de ska passa? "passar minimoto 14e" står de på hemsidan ja köpte ifrån..

blir ja då tvungen o köra me orginalkoppling? eller hur gör ni övriga? ^^

tacksam för svar!

Så här är det.
Om axeln till motorn ( där du fäster kopplingen) är konsik, dvs mindre utåt och tjockare inåt så kommer inte kopplingen gå på eftersom den är "rak"
det är iaf vad jag kan se på bilden.

Om tex hålet i koppligen är 10mm så kan man inte trycka in den helt om axeln är 10mm i ytter och växer till 14mm till inner

Så antingen har du fått fel koppling, eller så vet inte företaget du köpte den av vad deras produkter passar till.
 
okej.. jo ja fattar de där nu o kollade.. och kom fram till att kopplingsfästet oxå e koniskt och de passar om man snurrar veven till ett visst läge.. så får man på näästan hela kopplingen.. men då e de 2 bultar på baksidan av kopplingen som tar i blocket .. hmm..¨

kan den vara felmonterad? asså fel, ihopsatt från fabrik? kollar närmre till nästa svar.. ;)
 
okok... tack för länken den va nice;)

tyvärr så passar ingen där heller.. köper en orginal o kör in den "som man ska" o så får den gå så länge den håller.. hehe..

tack iaf!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top