Ställa ut roadracing på mcmässa?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag vill minnas att det fanns lite rrförare (Watz, Berra och Ullis) på Göteborgsmässan förra året. Var det med hjälp av Svemo eller vilka fixade det?

Har pratat med dom som anordnar själva klubb-byn på Två hjul mässan och det finns 2-3 montrar kvar.
Kan man utan att be Svemo om lov få ställa ut och göra reklam för roadracing och t ex roadracing.se?
Tänkte om någon är mer berest än vad jag är inom detta område.
Man tackar på förhand!

Bikerbitch skrev:
Jag vill minnas att det fanns lite rrförare (Watz, Berra och Ullis) på Göteborgsmässan förra året. Var det med hjälp av Svemo eller vilka fixade det?

Har pratat med dom som anordnar själva klubb-byn på Två hjul mässan och det finns 2-3 montrar kvar.
Kan man utan att be Svemo om lov få ställa ut och göra reklam för roadracing och t ex roadracing.se?
Tänkte om någon är mer berest än vad jag är inom detta område.
Man tackar på förhand!

Jag ställde ut min motivlackade race-hoj på motormässan i Sundsvall i våras www.motormassansundsvall.net för ca 14000 besökare och gjorde reklam för sporten, klubben NRS, mig själv och mina sponsorer och jag frågade inte SVEMO :)

Bifogat

• 1DSC03745.jpg
    1DSC03745.jpg
    66.8 KB · Visningar: 196
  • 1DSC03747.jpg
    1DSC03747.jpg
    12.2 KB · Visningar: 170
Last edited:
Bikerbitch skrev:
Får du INTE göra det så vore det väl en mindre skandal :mad:

Varför skulle du behöva kontakta Svemo?
Det är väl bara att lira upp pengarna för montren å ställa upp hojen å se glad ut..

Jag är rätt hundra på att någon annan roadracingchaufför är där med sitt ekipage.

Det hade helt klart varit kul med en RR-monter. Men samtidigt är väl det lite att predika för dem som redan är frälsta eller? Kanske ska man satsa på reklam till alla "F1-fans"... (Missförstå mig rätt...)

Swedie skrev:
Hmm, kanske borde lira upp Sporthoj.com på mässan? :)

finns ju några riktigt snygga Race hojar här i GBG som gärna är med på mässa :hihi :hihi

Firefly skrev:
Det hade helt klart varit kul med en RR-monter. Men samtidigt är väl det lite att predika för dem som redan är frälsta eller? Kanske ska man satsa på reklam till alla "F1-fans"... (Missförstå mig rätt...)

Om du syftar på vanliga motorcyklister är långt ifrån alla frälsta..
Inte många som ens vet om vad roadracing är faktiskt.

Bikerbitch skrev:
Om du syftar på vanliga motorcyklister är långt ifrån alla frälsta..
Inte många som ens vet om vad roadracing är faktiskt.
Nu överdriver du väl lite :) De hojåkare jag träffat som inte vet vad roadracing är kan räknas på ena handens fingrar.

Svemo´s Road racing och Minimoto sektioner skall visst ha två montrar bredvid varandra på Mc mässan.

RedBaron skrev:
Nu överdriver du väl lite :) De hojåkare jag träffat som inte vet vad roadracing är kan räknas på ena handens fingrar.

Jeje, lite då kanske. Men många har ingen koll. Måste försöka locka ut fler personer till tävlingarna ju :)

6008pro skrev:
Svemo´s Road racing och Minimoto sektioner skall visst ha två montrar bredvid varandra på Mc mässan.

Står det på deras hemsida?

SVEMO har en monter på mässorna där dom bl.a har olika förares hojar ståendes i som reklam för olika dicipliner inom mc-racing mm. Var i den montern som tex Watz och Ullis var inbjudna att stå i för ett år sen. På mässan finns det säkert 20 andra racinghojar i olika montrar.

Om roadracing.se kommer användas nästa år som en informationskanal för SM i roadracing så kommer den säkert att göras reklam för i SVEMO:s monter. Att hyra en monter kostade visst från 10.355:- (895:-/m2 x minst 9m2 + 1500:- grundavgift + 800:- oblig. försäkring). Så ska du göra reklam för en sån sida så hör med någon på SVEMO om vad som gäller roadracing.se för nästa år så att rätt information går ut.

Last edited:
RedBaron skrev:

Veta vad det är och ha stenkoll, åka på tävlingar och följa sporten är ju ganska olika saker. Jag vet vad rr är, men där stannar det. Jag kan inget om olika klasser, regler osv. Klart det vore skoj med rr-hojar! Det kommer ju garanterat dyka upp dragbikes, och det vore väl lika mycket predika för redan frälsta det? :va
Dessutom är det väl inte bara hojnördar som går på mc-mässor? :va

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...