Ställa på utan regbevis!?

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Då har jag klantat mig:

Åkte från Lund i morse utan vare sig bankdosa, dator (med installerad e-leg) eller regbevis med behörighetskoden. Nu sitter jag i linköping och ska i dagarna köra hem hojen utan att kunna ställa på. :huvet :huvet

Någon med erfarenhet av liknande sits? Kan jag ringa och gråta och få det löst ändå? Eller kan jag lösa det på ett sätt jag inte tänkt ut än?

Hade jag haft bankdosan med mig kunde jag installerat min e-leg på den här datorn...:mad:

suck...

Gå till Nordea, så kan de fixa en e-legitimation. Du kanske måste bli kund men det kostar nog inget. De gjorde de iaf till syrran när hon skulle deklarera via internet för något år sedan. Hoppas det löser sig för dig. :)

/J

Jo banken kläckte jag just. Det enda är väl att snålbanken lär vilja ha en hundring för det..

Om det går att lösa med bara regnummer är jag glaad. Nån som kan bekräfta??

Får ringa vv och undersöka i morgon.

Gå till Nordea, så kan de fixa en e-legitimation. Du kanske måste bli kund men det kostar nog inget. De gjorde de iaf till syrran när hon skulle deklarera via internet för något år sedan. Hoppas det löser sig för dig. :)

/J

Krångligt, men bra förslag. Nu har jag två säkra b-planer iaf =)

VV kan om de vill. En gång var deras tjänst nere samtidigt som hojen skulle in för besiktning. Ringde in och de var hjälpsamma på kundservice.

VV kan om de vill. En gång var deras tjänst nere samtidigt som hojen skulle in för besiktning. Ringde in och de var hjälpsamma på kundservice.

Ja, vi börjar så i morgon bitti. Din bild faller kurre i smaken. :tummenupp

/J

Tar jag med mig datorn då menar du förresten?

Last edited:
Gör såhär att du försäkrar hojen bara på ett försäkringsbolag, om det nu skulle hända en olycka. Sen skiter du i att ställa på den, är ju inte så värst troligt att du blir stoppad.
Körde själv upp hojen från Alingsås till Uppsala förra veckan o blev inte stoppad.

Kan iofs va värt att ringa VV o kolla om det går att lösa.

Gå bara rakt in på VV's kontor, det brukar va på samma ställe man skriver upp. Där kan du fylla i papprerna, ta med legitimation.

Katching!

Har du otur måste du ha behörighetskoden när du ringer och ställer på. Har själv bara gjort det via vv's hemsida och där var det så. Hoppas det löser sig iaf!

Jag tror att du kan ringa och ställa på hojen via tel. bara du kan reg.nr.

Du måste ha behörighetskoden (5 siffrig) som finns på regbeviset.

Det är liksom en liten säkerhetsdetalj...att inte vem som helst ska kunna ställa av/på vilket fordon som hellst...

Har du ingen som kan komma åt din internetdosa? Isf är det ju bara att denne sitter och knappar in och talar om för dig via telefon! Har jag gjort många ggr :tummenupp

Last edited:
Du måste ha behörighetskoden (5 siffrig) som finns på regbeviset.

Det är liksom en liten säkerhetsdetalj...att inte vem som helst ska kunna ställa av/på vilket fordon som hellst...

Har du ingen som kan komma åt din internetdosa? Isf är det ju bara att denne sitter och knappar in och talar om för dig via telefon! Har jag gjort många ggr :tummenupp

Jo det är jag helt på det klara med va. Men som hannez skriver så borde ägaren kunna få ställa på sitt fordon om han legitimerar sig personligen ppå kontoret ju?:va

Ingen som kommer in i lyan i Lund..

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...